آزادی 120 کیلومترمربع در شمال حماة سوریه طی چند روز اخیر

ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن طی روزهای گذشته با آزادسازی بیش از 20 روستا و ارتفاعات، مساحتی نزدیک به 121 کیلومتر مربع را از دست گروه‌های مسلح و تروریستی پس گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۷۶۴۳۱۰
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، ارتش سوریه طی 10 روز گذشته در ادامه عملیات‌ آزادسازی مناطق ریف شمالی استان حماه موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

یک منبع میدانی وابسته به ارتش سوریه در این ارتباط اعلام کرد که ارتش سوریه به همراه نیروهای متحد خود در این مدت توانسته است بیش از 20 روستا و ارتفاعات راهبردی را که طی ماه گذشته به اشغال گروه‌های مسلح درآمده بود، آزاد کند.

به گفته این منبع، در این عملیات‌ها شهرک‌ها و روستاهای «الشعتة، الجنینه غربی، الطلیسیة، تل أبیض، القاهرة، راس العین، تل أسود، خفسین، کراح، الکباریه، تل أحمر، کوکب، شهرک معان مشرف بر شهرک صوران، تل بزام» را آزاد کرده است.

این منبع میدانی با اشاره به اینکه در این عملیات 121 کیلومتر مربع از ریف شمالی حماه آزاد شده است، مهمترین دستاورد اخیر ارتش سوریه را آزادسازی شهر راهبردی «معان» و تپه‌های مشرف بر آن دانست.

به گفته این منبع، حملات هوایی سوریه و روسیه در حمایت از ارتش نقش مهمی در پیشبرد این عملیات داشته و در این حملات مراکز، انبارهای مهمات و خودروهای وابسته به افراد مسلح در شهر «کفرزیتا» و «الطامنه» منهدم شده است.

یک فرمانده میدانی ارتش سوریه در این ارتباط عنوان داشت که ارتش به عملیات‌های نظامی خود در ریف شمالی ادامه خواهد داد و تا آزادی کامل روستاها و شهرک‌هایی که تروریست‌ها اخیرا اشغال کرده‌اند، این عملیات‌ها متوقف نخواهد شد.

این فرمانده سوری همچنین اعلام کرد که عملیات‌های آتی ارتش سوریه بر آزادسازی شهرک‌های «صوران» و «طیبه الامام» متمرکز خواهد شد.


ارتش سوریه در عملیات‌های اخیر خود توانسته است در ریف استان حماه ده‌ها تروریست را از پای درآورد که تنها در عملیات آزادسازی معردس بیش از 62 تروریست کشته و زخمی شده‌اند.

فرمانده میدانی ارتش سوریه در این استان به تلفات تروریست‌ها در شهرک معان اشاره کرده و گفت که بنا به اعتراف تروریست‌ها، 50 نفر از آن‌ها در این شهرک کشته شده‌اند.

ارتش سوریه از 8 ماه اکتبر جاری عملیات گسترده‌ای را برای بازپس‌گیری مناطق از دست داده در ریف شمالی حماه شروع کرد.

تروریست‌ها قبل از آغاز عملیات طی دو هفته توانسته بودند شهرک‌های مهمی در این منطقه را اشغال کنند و حتی بیم آن می‌رفت که شهر حماه، مرکز استان به دست تروریست‌ها سقوط کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار