استاندار آذربایجان غربی گفت: عملکرد دستگاههای استانی در موضوع سوادآموزی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۷۶۴۳۰۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی گردهمایی شورای پشتیبانی سوادآموزی استان آذربایجان غربی صبح امروز با حضور مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی، دکتر باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، مصطفوی مدیرکل آموزش و پرورش استان، نجفی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی و جمع دیگری از مدیران و مسئولان استانی در سالن اجتماعات امام علی(ع) نیروی انتظامی در ارومیه برگزار شد.

استاندار و رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در این همایش با تشریح اهمیت سواد و سوادآموزی گفت: دین مبین اسلام اهمیت و ارزش بسیار زیادی بر امر سواد و سوادآموزی قائل است بطوریکه پیامبر اکرم(ص) نیز در زمان خودشان شرط آزادی اسرا را یاد دادن سواد به مسلمانان بی سواد قرار داده بودند.

سعادت ادامه داد: در همین راستا نظام جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام (ره) و امروز نیز مقام معظم رهبری نیز به سواد اهمیت و تاکید ویژه ای قائل بوده و از تمامی مسئولان و دستگاههای ذیربط خواستار کمک به ریشه کن سازی بی سوادی از کشور شده اند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید به سوادآموزی بعنوان یک تعهد توجه ویژه ای داشته باشند، افزود: موضوع بی سوادی امری نیست که به راحتی از کنار آن عبور کنیم بلکه لازم است همه ما دست در دست هم دهیم تا این شمع سوادآموزی در کشور همیشه روشن بماند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به شاخص های آموزش و پرورش در استان اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه استان آذربایجان غربی به لحاظ شاخص های آموزش و پرورش در میان استان ها، رتبه سی ام را دارد و این شایسته مردم این استان نیست فلذا ضرورت دارد که همه مدیران و مسئولان اعم از فرمانداران، ائمه جمعه، شوراهای اسلامی، بخشداران و دهیاران در استان و شهرستان ها، برای پیشبرد برنامه های سوادآموزی و ارتقای رتبه استان در شاخص های آموزش و پرورش اهتمام و مشارکت داشته باشند.

سعادت اضافه کرد: اینکه نظام جمهوری اسلامی حتی برای یک دانش آموز در یک نقطه دورافتاده معلم اعزام می کند بیانگر اهمیت رسالت سوادآموزی در کشور است و در همین راستا همه ما باید برای تحقق این هدف متعالی تلاش کنیم.

استاندار همچنین از دستگاههای ذیربط استانی خواست در جهت اجرای سهمیه ای که برای سوادآموزی در نظر گرفته شده، برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: عملکرد دستگاههای استانی در موضوع سوادآموزی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

سعادت در ادامه خاطرنشان کرد: در جامعه ای که می خواهد رشد و توسعه پیدا کند باید علم رشد پیدا کند و الفبای علم و آگاهی نیز همین بحث داشتن سواد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بر لزوم معرفی الگوها و شخصیت های موفقی که تحصیلاتشان را از نهضت های سوادآموزی آغاز و امروز رشد و ترقی پیدا کرده اند نیز تاکید کرد.

ارسال نظرات