خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش ملایر:

راهیان نور بستری برای پیوند نسل‌ جوان با آرمان‌های شهداست

مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور بستری مناسب برای پیوند نسل‌های سوم و چهارم انقلاب با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهداست.
کد خبر: ۸۷۶۴۲۸۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
راهیان نور بستری مناسب برای پیوند نسل‌های جوان با آرمان‌های شهداستبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، کاوه برخورداری با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی اظهار داست: در طول 8 سال جنگ تحمیلی که دشمن با هدف از بین بردن ارزش‌های انقلاب به مرزهای این مملکت حمله‌ور شد، ایثارگری‌های ملت جلودار این هجوم شد.

وی افزود: آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین وظیفه دارد موضوع راهیان نور را که عهده‌دار انتقال ارزش‌ها و ایثار‌گری‌هاست را هدفمند برگزار کند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر تصریح کرد: شعار «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» بیانگر این نکته است که در حال حاضر همه مسئولان وظیفه دارند ارزش‌های موجود از جمله ایثارگری‌های دفاع مقدس را به نسل‌های بعد انتقال دهند.

وی با بیان اینکه برنامه اعزام راهیان نور در عرصه زنده نگهداشتن خون شهدا بخشی از دینی است که شهدا بر گردن مسئولان دارند، ادامه داد: طی جلسه‌ای برنامه‌ریزی‌های در زمینه اولویت‌بندی دانش‌آموزان پایه دهم برای اعزام، بیمه دانش‌آموزان اعزام شونده و هماهنگی مورد نیاز اعزام شونده‌ها مورد بحث و نتیجه گیری قرار گرفت.

برخورداری به اعزام 300 دانش‌آموز دختر در پایه‌های متوسطه به مناطق جنگی و عملیاتی دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: برنامه راهیان نور فرصتی برای ایجاد رابطه عقلانی و عاطفی نسل جدید با الگوهای پاک 8 سال دفاع مقدس، پاسداشت ارزش‌های جنگ تحمیلی، یاد و خاطره شهدا، اخلاص، روحیه جهادی و انتقال این ارزش‌ها به نسل جدید است.

وی یادآورشد: اعزام دانش‌آموزان دختر از مدارس شهرستان ملایر در قالب اردوی راهیان نور با همکاری آموزش پرورش و سپاه پاسداران شهرستان ملایر برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ملایر خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور بستری مناسب برای پیوند نسل‌های سوم و چهارم انقلاب با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهداست و دانش‌آموزان از طریق این اردوها و حضور در مناطق زمان جنگ بتوانند از نزدیک شاهد عظمت حماسه جنگ تحمیلی باشند.

برخورداری با بیان اینکه زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین اهداف راهیان نور است، تصریح کرد: مهمترین اثرات و برکات دیگر این اردوها، مسئولیت‌پذیری، کار جمعی، ایفای نقش در گروه و خودباوری است.

وی گفت: اگر دانش‌آموزان با عناوین رشد و علم‌آموزی با فرهنگ جهاد و ایثار در راه آب و خاک و انقلاب آشنا شوند، این موضوع موجب اثرات مطلوب در تکامل عقاید و پیشرفت تربیتی آموزشی در آنان خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات