خبرهای داغ:
اردوغان:

هیچ کس نمی‌تواند جلوی من را بگیرد

رئیس جمهور ترکیه با تکرار اظهارات تحریک‌آمیز درباره عراق و سوریه مدعی شد این دو کشور ترکیه را تهدید کرده‌اند اما آنکارا مصمم به حضور در عملیات موصل و اجرای برنامه‌هایش است.
کد خبر: ۸۷۶۴۲۱۳
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد برخی کشورها تلاش کردند مانع شرکت ترکیه در عملیات آزادسازی «موصل» شوند اما با آمریکا به توافقی برای حضور در حملات هوایی رسیده‌ایم.

 

اردوغان طی سخنرانی در کاخ ریاست جمهوری با تکرار اظهارات مداخله‌جویانه درباره عملیات «موصل» و همچنین حضور نظامیان ترکیه در شمال عراق گفت: «ترکیه هم آماده حضور در میدان نبرد است و هم آماده نشستن پای میز مذاکره.»

 

وی ادعا کرد: «بغداد و دمشق سعی داشتند ترکیه را تهدید کنند اما ما آن را نمی‌پذیریم...ترکیه اجرای نقشه‌هایش را به روش خود آغاز کرده است...آنها سعی کردند ما را از شرکت در عملیات موصل دور کنند اما برای حضور هوایی به توافق رسیده‌ایم.»

 

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به حضور تجاوزکارانه نظامیان این کشور در شمال سوریه و عراق، گفت: «در الگوی جدید امنیتی که (در دوران پساکودتا) اتخاذ کردیم، برای مبارزه با مراکز تروریستی (پ.ک.ک) به هرجا که بخواهیم حمله می‌کنیم، چه در عراق باشد و چه در سوریه.»

 

اردوغان ادامه داد: «ما عملیات سپر فرات در شمال سوریه را آغاز کردیم و برای وارد شدن به این کشور نیاز به اجازه هیچکسی نداریم. اما در آن زمان متوجه شدیم مشکل اصلی فقط داعش نبود. اگر مردم حلب شروع به ترک این شهر کنند، 1 میلیون آواره به سمت ترکیه خواهد آمد.»

 

وی با ادعای اینکه داعش، حزب دموکراتیک خلق سوریه و نیروهای کُرد یگان مدافع خلق همگی از سوی قدرتهای مشابهی حمایت شده و اهداف یکسانی دارند، تصریح کرد: «به ما می‌گویند وارد شهر الباب نشویم. اما با عرض معذرت باید بگویم که وارد آن خواهیم شد. به زودی منطقه امن 5000 کیلومتر مربعی در شمال حلب اعلام خواهیم کرد.»

 

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی شب گذشته با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود از توافق با این کشور برای خارج کردن تروریست‌های «جبهة النصره» - که بتازگی نام خود را به «جبهة فتح الشام» تغییر داده‌اند - به توافق رسیده است.

 

اردوغان درباره مخالفتهایش با حضور نیروهای «حشد الشعبی» در عملیات آزادسازی موصل گفت: «ما مخالف شیعیان نیستیم اما با اختلافات قبیله‌ای علیه جمعیت سنّی در موصل مخالف هستیم...هیچ کسی نمی‌تواند مانع حضور ما در عملیات موصل شود.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها