خبرهای داغ:
به همت بسیج جامعه زنان صورت گرفت؛
به همت رابط و مشاور نمایندگی در سازمان بسیج جامعه زنان مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) به مدت پانزده روز با حضور کارکنان خواهر سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) و با سخنرانی خانم تقدیری در سازمان بسیج جامعه زنان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۴۱۲۵
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، به همت رابط  و مشاور نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج جامعه زنان مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) به مدت پانزده روز با حضور کارکنان خواهر سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) و با سخنرانی سرکار خانم تقدیری در سازمان بسیج جامعه زنان برگزار شد.

تقدیری با اشاره به اینکه هر ساله قیام عاشورا زنده تر از سالهای گذشته می شود و این نشان دهنده زنده بودن خون امام حسین(ع) است، افزود: بنابه فرمایش امام رحمه الله علیه "محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است "پس ما باید احیاگری ویژه ای در ماه محرم و صفرداشته باشیم. وقتی هر ساله عاشورا تکرار می شود این نشان دهنده زنده بودن خون امام حسین(ع) است ما هرساله با امام حسین (ع)پیمان میبندیم که ما نیز مانند شما برای احیای دین خدا از هیچ کاری دریغ نکنیم و همانطور که شما لباس شهادت به تن کردید مانیز لباس شهادت بر تن کنیم و بهترین شاهد برای گفته مان شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم هستند که از همه چیز خود گذشتند تا اسلام پا برجا بماند و همه اینها در راستای شهادت شهیدان کربلاست.

این کارشناس مذهبی در خصوص گفته حضرت علی اکبر(ع) که فرمود: "پدر تشنه ام" گفت: این تشنگی، تشنگی شهادت بوده است تا امام حسین(ع) به ایشان اذن میدان رفتن برای شهادت بدهند.

خانم تقدیری در خصوص نقش حضرت زینب(س) در حادثه کربلا هم تصریح کرد: نقش اصلی حضرت زینب بعد از شهادت امام حسین(ع) آغاز شد. ایشان تا قبل ازشهادت امام و یارانش درسایه ی حمایت حضرت عباس(ع) و برادرانش قرار داشت ولی بعداز شهادت ایشان درسایه دست ولایت امام حسین(ع) توانستند در مقابل مصیبتها صبر کنند، وظیفه ی او خطیر و سنگین بود از طرفی باید امانتدار برادرش درخصوص حفظ جان ولی امرش امام سجاد(ع) باشد تا امامت و ولایت از بین نرود و از طرفی دیگر به بیان حادثه عظیم عاشورا بپردازد. وچقدر زیبا این  هدفها را به مقصد رساند.

ایشان در خصوص انواع صبر نیز افزودند: ایمان بر دو قسم است که نصف آن صبر و نصف دیگرش شکر، صبر انواع گوناگونی دارد صبر در اطاعت، صبر در معصیت و صبر درسختیها و مشکلات، صبر یعنی در سختیهای عالم صبوری کنیم، سختیها را تحمل نماییم. صبر در معصیت از سخترین صبرهایی است که با آن مواجه هستیم. امام حسین(ع) نیز حضرت زینب را به صبر در طاعت و صبر در معصیت در برابر مسئولیتی که برعهده ایشان بود سفارش و توصیه نمود.

مهمان ویژه مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) پرچم گنبد علمدارش حضرت عباس(ع) بود که زینت بخش این مراسم بود.
 
 


ارسال نظرات