عواملی در برنامه ششم می‌خواهند صندوق تأمین اجتماعی را با بازنشستگان هواپیمایی، ذوب آهن و ... ادغام کنند و ما مخالف این امر هستیم زیرا سازمان تأمین اجتماعی متعلق به دولت و کارفرما نیست و مال مردم است.
کد خبر: ۸۷۶۴۰۷۱
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نصرالله دریابیگی در پنجمین کنگره خانه کارگر مازندران با بیان اینکه دستاوردهای مختلفی همچون قانون کار توسط جامعه کارگری تقدیم انقلاب شد، اظهار کرد: کارگران در دوران انقلاب شریان‌های حیاتی رژیم را بستند و بعد از امام راحل حق زیادی بر گردن مردم و انقلاب دارند.

وی افزود: کسانی که وام‌های چند میلیاردی می‌گیرند و به‌جای ایجاد اشتغال، در کنار دریا ویلا می‌سازند دشمنان جامعه کارگری هستند و به دولت و مردم خیانت می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران تصریح کرد: قانون الزام تأمین اجتماعی از بهترین قانون‌هاست که در دنیا بی‌نظیر است و امروز دشمنان زیادی دارد.

دریابیگی با بیان اینکه تغییر قانون الزام به بهانه بیمه سلامت غیرممکن است، اظهار کرد: عواملی هستند که در برنامه ششم می‌خواهند صندوق تأمین اجتماعی را با بازنشستگان هواپیمایی، ذوب آهن و ... ادغام کنند و ما مخالف این امر هستیم چراکه سازمان تأمین اجتماعی متعلق به دولت و کارفرما نیست و مال مردم است.

وی افزود: این کنگره، خط مشی چهار سال آینده را به‌وجود می‌آورد و نقش مهمی در شورای بازنشستگان و کانون‌های کارگری ایفاء می‌کند.

این مسؤول با بیان اینکه هرجا که در مازندران خصوصی‌سازی شد چیزی جز تعطیلی، بیکاری و فساد در پی نداشت، تصریح کرد: از 120 هزار بازنشسته استان مازندران، 60 درصد حداقل‌بگیر هستند و به دلیل خصوصی‌سازی بازخرید و اخراج شده‌اند.

مسؤول کانون بازنشستگان مازندران ادامه داد: 85 هزار نفر در مازندران عضو خانه کارگر هستند که تحت پوشش ‌کلاس‌های آموزشی رایگان و امکانات رفاهی قرار دارند.

دریابیگی با تأکید براینکه ما به دولت تدبیر و امید رأی داده‌ایم و به آن افتخار می‌کنیم، اظهار کرد: از این دولت استدعا داریم که به مشکل معیشتی کارگران و بازنشستگان توجه کنند و اصلاح لایحه قانون‌کار باید به تشکیلات کارگری و کارفرمایی برگردد و اگر قرار است اصلاحاتی انجام شود باید حرف امام و رهبری تحقق یابد و اصلاحات به نفع کارگران و بازنشستگان باشد.

وی خطاب به جامعه کارگری گفت: اگر می‌خواهید دنیای خوب و درمان رایگان داشته باشید و همه مسائل به نحوی پیش برود که عدالت از ویترین‌ها درآید و عملی شود باید ید واحد باشید و در تشکل‌ها عضو شده و حق عضویت پرداخت کنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها