خبرهای داغ:
کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد:
کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که دولت باید حمایت های خود را از اردوهای جهادی افزایش دهد، گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری در حوزه درمان، نیاز به افزایش اردوهای جهادی در حوزه بهداشت و درمان به خصوص در مناطق محروم لازم و ضروری است.
کد خبر: ۸۷۶۳۹۷۶
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
ضرورت افزایش اردوهای جهادی در حوزه بهداشت و درمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حسن محمدی با اشاره به اردوهای جهادی در مناطق محروم کشور، بیان داشت: با توجه به مسئله اردوهای جهادی و رسیدگی به مناطق محروم که از تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد، در حد توان سعی و تلاش کردیم تا در مناطق محروم خدمت رسانی کنیم.

وی ادامه داد: وقتی اردوهای جهادی را مطالعه کردیم دریافتیم که این اردوها روند خوبی برای کشور و مناطق محروم دارد و هر کسی در حد توان خود می تواند برای مردم خدمت رسانی کند که ما هم رایزنی کردیم تا در روستاهای طراف قم از لحاظ بهداشت و درمان فعالیت کنیم.

کارشناس ارشد بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به فعالیت در سه روستای جعفرآباد، روستای علی آباد و روستای مُشک اباد بخش قمرود، ابراز داشت: شهریور ماه امسال، چند روزی را در این مناطق با تیمی که از استان قم اعزام شده بود مستقر بودیم  و فعالیت می کردیم.

وی با اشاره به فعالیت های خود در این روستا ها، تاکید کرد: ما در روستاهای محروم استان قم فعالیت هایی همچون کنترل فشار خون، قند ،آموزش های پیشگیری  و آموزش های بهداشتی را عملیاتی کردیم به  عنوان مثال برخی از افراد فشار خون دارند ولی متوجه این بیماری در بدن خود نبودند که ما با حضور در این مناطق با غربالگری کرده و مشاوره های لازم را به آن ها دادیم.

وی ادامه داد: با حضور و فعالیت در این اردوها به راحتی می تواند خوشحالی و  رضایت را در چهره روستاییان دید و از طرفی هم این مسئله برای ما تجربیات خوبی را به همراه داشت.

کارشناس ارشد بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برگزاری این اردوها، اضافه کرد: ترویج این گونه اردوها به نفع کشور می باشد که می توان بسیاری از بیماری ها را در مراحل اولیه مهار کرد که این مسئله باعث کمتر شدن دولت در بحث هزینه های درمانی می شود.

وی با اشاره به اینکه این اردوها برای دولت، نظام و مردم پشتوانه محکمی است، گفت: من از این اردوها خیلی راضی بودم و در حد توانم به این مسئله ادامه خواهم داد.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بهداشت در این مناطق، خاطر نشان شد:وضعیت رسیدگی به بهداشت و درمان نسبت به سال های گذشته بهتر شده است اما بازهم جا دارد که دولت کمک بهتر و بیشتری را در این مناطق داشته باشد از طرفی هم باید نمایندگان مجلس هر شهری از روستاهای حوزه خود بازدید کنند تا از مشکلات آنها مطلع و در رفع انها تلاش کنند.

وی در خاتمه گفت: دولت به مناطق محروم بیشتر رسیدگی کند و باید از اردوهای جهادی حمایت شود چرا که  اردوهای جهادی در شناخت مشکلات مناطق محروم و رسیدگی به آن ها موفق عمل کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها