خبرهای داغ:
در بزرگداشت سالروز شهادت شهید دانش آموز بهنام محمدی گردهمایی حلقه های صالحین واحد پوینده شاهد(شهید جواد ابراهیمی) برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۳۹۷۲
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در سالگرد شهادت شهید دانش آموز بهنام محمدی گردهمایی حلقه های صالحین واحد پوینده شاهد(شهید جواد ابراهیمی) بسیج دانش آموزی حوزه ایمان با حضور بیش از 150 نفر از دانش آموزان بسیجی در نمازخانه دبیرستان دوره اول شاهد شاهرود برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت قرآن آغاز شد، در ادامه زندگی نامه شهید بهنام محمدی نوجوان 13 ساله مسجد سلیمانی قرائت شد و در ادامه دانش آموزان بسیجی در عزای سالار شهیدان امام حسین(ع) و شهدای دفاع مقدس به خصوص شهید بهنام محمدی به عزاداری پرداختند.

حجت الاسلام حسین ماروسی مربی نظام صالحین بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود در این گردهمایی در جمع دانش آموزان عضو حلقه های صالحین با اشاره به وجود نوجوانان بسیار در دوران دفاع مقدس و بصیرت و آگاهی آنان اظهار کرد: بهنام محمدی این شهید ۱۳ ساله که در اوج بصیرت و دشمن شناسی بود و در روزهای اول جنگ و در حالیکه خیلی ها با استراتژی زمین بدهیم و زمان بگیریم هر روز اجازه می دادند دشمن در خاک وطن پیشروی کند، تنها راه را ایستادن پای حرف امام خود و مقاومت بر سر آرمانهای انقلاب و مقابله با دشمن می دید و بر سر این راه خونش هم بر زمین ریخت.

وی افزود: ما باید بدانیم که این کشور را خون شهیدان نگهداشته است و بصیرت و دشمن شناسی این نوجوانانی که مانند شما بودند توانست کشور را تا به امروز پیش ببرد و باید این نوجوانان الگویی برای شم باشند تا بتوانید کشور را اداره نمایید.

ماروسی خاطر نشان کرد: تبعیت از ولایت و مقاومت در برابر دشمن بر سر آرمان ها می تواند ما را از مشکلات رهایی بخشد و شهدا این درس را به ما آموختند و ما امروز باید در این مسیر قدم برداریم.

وی با اشاره به وصیت نامه چند سطری شهید گفت: پیام این شهید به بچه ها این است که امام را تنها نگذارند و خدا را فراموش نکنند و به خدا توکل کنند و این وصیت شهید به شما نسل امروز و آیندگان است که هم سن شما بود و باید شما تلاش کنید با درس خواندند و بصیرت و معرفت راه این شهدا را ادامه دهید.

در پایان این مراسم زیارت عاشورا به یاد شهدای دانش آموز و به خصوص شهید بهنام محمدی قرائت شد.

خاطر نشان می شود شهید دانش آموز بهنام محمدی متولد12 بهمن 1345 است که در 28 مهر ماه سال 1359 در شهر خرمشهر شربت شهادت را نوشید و در گلزار شهدای مسجد سلیمان آرام گرفت. بهنام محمدی نوجوان 13ساله‌ای بود که در تمام روزهای مقاومت از 31 شهریور تا 28 مهر 59 در خرمشهر ماند و به قول تمام بچه‌های خرمشهر باعث دلگرمی رزمنده‌ها بود. اینکه نوجوانی در آن سن و سال و با آن قد و قواره کوچک در شهری که بیشتر از اینکه بوی زندگی بدهد بوی مرگ و خون می‌دهد مانده، شاید امروز برای من و تو باور‌پذیر نباشد.

وصیت نامه شهید بهنام محمدی(بسم الله الرحمن الرحیم من نمیدانم چه بگویم. من و دوستانم در خرمشهر می جنگیم به ما خیانت می شود. من می خواهم وصیت کنم , هر لحظه در انتظار شهادت هستم . پیام من به پدر و مادر ها این است که بچه های خود را لوس و ننر بار نیاورید از بچه ها می خواهم امام را تنها نگذارند و خدا را فراموش نکنند . به خدا توکل کنند . پدر و مادرها فرزندان خود را اهل مبارزه و جهاد در راه خدا بار بیاورید.)

ارسال نظرات
پر بیننده ها