خبرهای داغ:
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: مرحله میدانی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در قم و بخش های تابعه این استان از امروز(28 مهرماه) همزمان با سراسر کشور آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۶۳۹۵۳
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید حسن رضوی روز چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات میدانی سرشماری عمومی نفوس و مسکن با حضور استاندار قم افزود: این مرحله به مدت یک ماه در استان قم اجرایی می شود.

وی افزود: ماموران سرشماری آموزش های لازم را برای حضور در سرشماری میدانی فرا گرفته اند و امیدواریم با همکاری مردم در این مرحله نیز به موفقیت دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم با اشاره به سرشماری اینترنتی در این استان گفت: 35 درصد مردم قم در سرشماری اینترنتی مشارکت داشته اند که این مرحله با موفقیت سپری شد، ضمن این که تا 30 آبانماه سرشماری اینترنتی تمدید شد.

وی ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی در سرشماری اینترنتی همکاری کردند تا مردم به راحتی به خدمات دسترسی پیدا کرده و بتوانند سرشماری را انجام دهند.

رضوی با بیان این که اطلاعات سرشماری پایه و اساس تصمیم گیری های کلان کشوری است گفت: این اطلاعات در سیاست گذاری ها و بهبود خدمات رسانی به مردم تاثیر بسیاری دارد.

معاون اطلاعات و آمار سازمان برنامه و بودجه استان قم نیز در این جلسه با اشاره به این که شهر پردیسان بیشترین مشارکت را در سرشماری اینترنتی استان قم داشته است گفت: این منطقه با 44 درصد مشارکت خوبی در این مرحله داشته است.

جواد شاکر آرانی گفت: در کل بخش های تابعه استان 38 درصد مشارکت صورت گرفته است.

وی افزود: طبق آمار روز گذشته، 394 هزار تن در قالب 123 هزار خانوار مشارکت در سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان قم مشارکت داشته اند.

وی ادامه داد: این درحالی است که 12 درصد استان قم را اتباع خارجی تشکیل داده اند که این افراد در سرشماری اینترنتی نمی توانستند شرکت کنند.

وی با اشاره به سرشماری میدانی گفت: در این راستا پنج ستاد تشکیل شده است تا 335 مامور در 56 گروه بتوانند در این عملیات میدانی شرکت کنند.

سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 به صورت اینترنتی از سوم مهرماه جاری آغاز شده و تا سی ام مهرماه ادامه دارد و از 28 مهر تا ٢٥ آبانماه سرشماری حضوری در سراسر کشور انجام خواهد شد. 

خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir وارد کنند. 

طبق آخرین سرشماری که در سال 1390 صورت گرفت تعداد جمعیت استان قم یک میلیون و 151 هزار و 672 تن در قالب 321 هزار و 144 خانوار است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها