خبرهای داغ:
نیمه نخست سال آینده؛

فاز دوم تقویت خط گاز انتقال اهر –ورزقان به بهره برداری می رسد

کد خبر: ۸۷۶۳۹۱۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

مديرعامل شركت گاز آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از روند پيشرفت فاز دوم تقویت خط انتقال گاز 16 اینچ اهر- ورزقان گفت: فاز دوم تقویت خط انتقال اهر –ورزقان در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، ولی اله دینی افزود: فاز دوم تقویت خط انتقال گاز 16 اینچ اهر - ورزقان منشعب از خط صادراتی ارمنستان به طول 73 کیلومتر می باشد که فاز نخست آن به طول 40 کیلومتر به اتمام رسیده و در مرحلهبهره برداری و تزریق گاز می باشد.

وی کل اعتبار در نظر گرفته شده این طرح را 700 میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: عملیات فاز دوم این طرح به طول 34 کیلومتر آغاز شده و با مسیرسازی 22 کیلومتر، 13 کیلومتر آن جوشکاری و 8 کیلومتر دفن انجام گرفته است.

دینی در خصوص ساخت این خط اظهار داشت: با اجراي اين طرح علاوه بر افزایش ظرفیت روزانه چهار میلیون متر مکعب مصرف گاز استان نسبت به تامين گاز نيروگاه هريس و صنايع عمده همانند مس سونگون، امكان تقويت جريان و جلوگيري از افت فشار گاز در شهرستان هاي اهر، ورزقان، كليبر، هوراند و صنايع و معادن منطقه ارسباران فراهم خواهد شد و اين طرح در نهايت خط 30 اينچ سراب را به خط صادراتي ارمنستانوصل و در صورت نياز بهعنوان انتقال گاز دو طرفه عمل کرده و موجب تقويت و تأمین پایدار جریان گاز استان خواهد شد.

وی ضمن تشکر از همراهی مهندس بایبوردی مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز در این بازدید افزود: با بازديد از اين طرح و همکاری منطقه 8 عملیات انتقال گاز در مسیرگشایی خط 8 اینچ در روند عملیات اجرایی انتقال گاز 16 اینچ اهر- ورزقان منشعب از خط صادراتی ارمنستان تسهیل بعمل خواهد آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها