کارشناس مسائل اجتماعی مطرح کرد ؛

رکود و تورم در کنار هم کشور را مبتلا به یک بیماری اقتصادی کرده اند

کارشناس مسائل اجتماعی گفت : رکود و تورم در کنار هم باعث به وجود آمدن یک بیماری اقتصادی در جامعه شده است .
کد خبر: ۸۷۶۳۸۳۹
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  احمد دهقانی کارشناس مسائل اجتماعیدر رابطه با دلایل مشکلات اقتصادی در کشور گفت : مشکلات اقتصادی ما به دلیل نداشتن یک برنامه خاص جغرافیای بومی و اقتصادی می باشد.

وی افزود : سنگ بنای اقتصادی ما از ابتدا بر اساس دو ایده اقتصاد بازار و برنامه بوده است و مشکلات اقتصادی از همین جا شروع شده اند زیرا این دو مدل اقتصادی شکست خورده هستند.

کارشناس مسائل اجتماعی خاطر نشان کرد : مدل اقتصادی و سیاسی که در دنیا وجود داشته است تلاش کرده است تا این نمونه های مختلف همه جا رسوخ پیدا کنند و ارکانی را برای اقتصاد تعیین کرده اند که بقیه کشورهای دنیا هم باید بر اساس این ارکان عمل نمایند و وجود این ارکان در کشور ما مشکلات اقتصادی را دو چندان کرده است .

دهقانی خاطر نشان کرد : بانک ها در کشور بر اساس سودمحوری ناشی از ربا شکل گرفته اند و اگر در کشور جدی گرفته نشوند می توانند علت بسیاری از مشکلات اقتصادی شوند .

وی بیان کرد : امروزه همه این مسائل مستقیما از خارج از کشور مدیریت می شوند و باعث به وجود آمدن سوء مدیریت اقتصادی شده اند به عنوان مثال سلطه دلار که بدون هیچ پشتوانه ای چاپ می شود و تورم بدیهی ترین آسیبی است که از آن به وجود می آید و این تورم به داخل کشور ما سرریز می شود .

نظام بانکی کشور یکی از دلایل به وجود آمدن نرخ تورم است 

این کارشناس ادامه داد : مشکل دیگری که باعث به وجود آمدن تورم داخلی می شود نظام بانکی است زیرا بانک ها در حال کاهش ارزش پول هستند و افراد برای تقویت مدل اقتصادی خود مجبورند افزایش قیمت را ایجاد کنند و این افزایش قیمت باعث تورم می شود.

رکود و تورم در کنار هم کشور را مبتلا به یک بیماری اقتصادی کرده است 

دهقانی یادآوری کرد : تورم باعث به وجود آمدن ناتوانی اقتصادی می شود و مردم به عنوان نمونه خرد اجتماعی و مشتریان بازار توان خرید خود را از دست می دهند و رکود در جامعه ایجاد می شود و بسیاری از کارخانجات و خطوط تولید تعطیل می شوند حال کنار هم قرار گرفتن این رکود و تورم باعث به وجود آمدن یک بیماری اقتصادی در جامعه می شود .

فرمان اقتصادی کشور ما از بیرون از مرزها مدیریت می شود

وی گفت : از آن جایی که مدل اقتصادی کشور ما وابسته است و فرمان اقتصادی ما در دست خودمان نیست و از جای دیگری مدیریت می شود تحریم های خارجی بر علیه کشورمان باعث ایجاد مشکلات اقتصادی شده اند لذا برای عبور از این تحریم ها ابتدا بایستی به طرف ایده های درون انسانی در بستر اقتصادی حرکت کنیم و یا با مدل اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد فعلی را اصلاح و در برابر مشکلات مقاوم شویم .

تنها راهکار مشکلات اقتصادی در کشور اقتصاد مقاومتی است

کارشناس مسائل اجتماعی اظهار داشت : تنها راهکار مشکلات اقتصادی در کشور اقتصاد مقاومتی است زیرا ما را در مقابل تحریم ها مقاوم می سازد و باعث ایجاد یک تحول اقتصادی و از بین رفتن سودهای نامتعارف همچون ربا و بهره می شود و عنصر عدالت را به وجود می آورد .

دهقانی افزود : تک رقمی شدن نرخ تورم با جیب مردم متناسب نمی باشد زیرا ما نیازمند طراحی یک مدل اقتصادی بومی هستیم تا بتوانیم کار سنجش تورم را انجام دهیم و به واقعی بودن نرخ تورم پی ببریم .

وی در پایان گفت : شاخص هایی همچون قدرت خرید مردم و توان اقتصادی در کنار هم برای سنجیده شدن نرخ تورم مورد نیاز هستند و البته فرهنگ خرید و کار هم از جمله مولفه هایی هستند که در کنار آن وجود دارند.

انتهای پیام /

 

کرمان 1400
ارسال نظرات
آخرین اخبار