سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف استان سمنان خبر داد:

حضور مستمر و فعال مبلغان خوش‌بیان در ایستگاه‌های «همه واقف باشیم»

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از حضور مستمر و فعال مبلغان خوش‌بیان و مطلع به موضوعات وقف در ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۳۸۲۰
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله سلیمانی‌فرد با اشاره به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم‌الحرام و صفرالمظفر در استان سمنان اظهار داشت: ادارات شهرستان‌های باید نسبت به ارسال پیامک به جامعه هدف در خصوص اعلام تقویم زمانی مراسم عزاداری در امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین پیامک‌های مناسبتی و مذهبی متناسب با سوگواره بصیرت عاشورایی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: باید در خصوص معرفی موقوفات به‌ویژه موقوفات مرتبط با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و نیز آثار و برکات وقف در قالب سخنرانی، توزیع هدفمند بروشور، کتابچه، پوستر و.... بین زائران و عزاداران عاشورایی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه اقدام شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ضمن حضور مستمر و فعال مبلغین خوش‌بیان و مطلع به موضوعات وقف در ایستگاه‌های «همه واقف باشیم»، نسبت به راهنمایی و مشارکت عموم مردم به ایجاد وقف‌های عاشورایی اعم از ترویج فرهنگ عاشورا و... تلاشی جدی صورت می‌پذیرد.

سلیمانی‌فرد بیان کرد: فضاسازی و سیاه‌پوش کردن همه بقاع و اماکن متبرکه، موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی، ادارات و دفاتر نمایندگی به مناسبت ماه محرم انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین غبارروبی امامزادگان و بقاع متبرکه و غبارروبی قبور مطهر شهدای خفته در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه با دعوت از خانواده‌های معظم شهدا در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: امسال نسبت به راه‌اندازی نمادین کاروان استقبال از محرم به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه در قالب دسته‌های عزاداری، برگزاری مراسم عزاداری و سینه‌زنی و قرائت زیارت عاشورا اقدام شد.

سلیمانی‌فرد بیان کرد: هماهنگی لازم با خطبا و مداحان در خصوص ترویج سنت حسنه وقف در خلال برنامه‌ها انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار