ترویج فرهنگ امر به معروف در ایستگاه های صلواتی؛

تحویل بیش از 400 دستگاه گیرنده ماهواره به پایگاه بسیج مسجد جامع المهدی دولت آباد

خبرگزاری بسیج: مسئول ایستگاه صلواتی «صوت الشهدا» پایگاه بسیج مسجد جامع دولت آباد از تحویل داوطلبانه بیش از 400 دستگاه گیرنده ماهواره از هفته دفاع مقدس تا هفته اول محرم به این پایگاه از سوی مردم خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۳۷۸۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محمد صادق منسوبی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مولفه های اصلی قیام سرور شهیدان و واقعه عاشورا بوده است، گفت: امام حسین (ع) نیز در این باره فرمودند: من برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده‌ام. امر به معروف نیاز جامعه در هر برهه است و مقام معظم رهبری نیز از این فریضه به عنوان واجب فراموش شده یاد کرده اند؛ امروز با ترویج امر به معروف و احیای آن می توان در جهت اصلاح جامعه گام برداشت.

مسئول ایستگاه صلواتی «صوت الشهدا» پایگاه بسیج مسجد جامع دولت آباد با تاکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر می گوید: ایستگاه صلواتی «صوت الشهدا» از سال 84 با عنوان طرح کوچه با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و جذب مردم بویژه جوانان و نوجوانان فعالیت خود را با همکاری چند تن از بسیجیان آغاز کرد. وی ادامه می دهد: با توجه به استقبال جوانان و با کمک بسیج مسجد جامع المهدی دولت آباد این ایستگاه صلواتی از سال 87 به فلکه اول منتقل شد و در کنار توزیع چای و شربت، به صورت وسیع و گسترده ای اقدام به ارائه محصولات فرهنگی کردیم که این برنامه ها مورد استقبال مردم قرار گرفت و در سال های بعد بسیاری از مردم ولایی و دوستداران اهل بیت نذری ها و کمک های نقدی و غیر نقدی خود را برای استمرار برنامه های مذهبی به این مرکز هدیه می کنند.    

محمد صادق منسوبی خاطر نشان می کند: فعالیت این ایستگاه صلواتی محدود به ایام محرم نمی شود، بلکه در مراسم و مناسبت های مختلف از جمله دهه فاطمیه، ماه مبارک رمضان و شب های قدر و دیگر مناسبت های ملی و مذهبی برنامه های فرهنگی و مذهبی در محل این ایستگاه صلواتی اجرا می شود.

وی در ادامه می گوید: محصولات فرهنگی از جمله لوح های فشرده سخنرانی های مذهبی و مداحی، پلاک، چفیه و شال، پرچم های مختلف و غیره در این محل با قیمت مناسب عرضه می شود که سود حاصل از فروش آن صرف خرید لوازم و مایحتاج مورد نیاز برای پایگاه می شود.

منسوبی اظهار می دارد: در کنار پخش کلیپ های صوتی و تصویری مداحی، با انواع نوشیدنی ها از جمله چای، شربت، شیر و کیک و آش، عدسی و شلغم از مهمانان و عزاداران حسینی پذیرایی می کنیم.

بخش دیگر این پایگاه فرهنگی اختصاص به عضو گیری و ثبت نام علاقه مندان در پایگاه بسیج مسجد جامع المهدی دارد که فرم های مخصوص ثبت نام را در اختیار عزیزان قرار می دهیم و اعضای بسیج می توانند از برنامه های مختلف اردویی، فرهنگی، آموزشی و ... پایگاه بسیج استفاده کنند.

 محمد صادق منسوبی با اشاره به اهمیت بحث امر به معروف و نهی از منکر، اساس قیام عاشورا را بر پایه جهانی ساختن این فریضه می داند و می افزاید: در فرهنگ عاشورا، حاکميت ظلم يزيدی بزرگترين منکر اجتماعی است و مبارزه‏ برای حاکم ساختن حق و قطع سلطه ستم، معروفی عظيم است.

امر به معروف و نهي ازمنکر، از مهمترين فلسفه‏های حماسه خونين کربلاست. در زيارتنامه آن حضرت هم می خوانیم: «اشهد انک قد اقمت الصلاة و آتيت الزکاة و امرت بالمعروف و نهيت عن‏المنکر و جاهدت فی سبيل الله حتی اتاک اليقين‏». اين تعبيرات، نشان دهنده عمق اين فريضه دينی است.

مسئول سایت فرهنگی «قسم» در ادامه به بحث جنگ نرم و تلاش دشمن برای انحراف مردم بویژه نسل جوان اشاره می کند و می گوید: جنگ نرم یکی از واژه های مورد تاکید مقام معظم رهبری است که بار ها و بارها و به انحاء مختلف با عنوان هجمه فرهنگی، شبیه خون فرهنگی و ... از آن یاد کرده اند، بازخورد این موضوع را می توانیم در رفتار های اجتماعی و نوع پوشش مردم بویژه زنان و دختران مشاهده کنیم که پیامد های آن افزایش آسیب های اجتماعی از جمله افزایش نگران کننده آمار طلاق، کاهش سن اعتیاد، بالا رفتن سن ازدواج و ... است.

منسوبی، فضای مجازی و ماهواره را بلای قرن و موجب از هم پاشیدگی خانواده ها دانسته و می گوید: این وسیله مخرب موجب متلاشی شدن کانون گرم بسیاری از خانواده شده است که بسیاری از قربانیان برنامه های ماهواره به اثرات مخرب و منفی این وسیله اذعان داشته اند. وی تصریح می کند: به منظور مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن و کاهش آفت های اجتماعی و تشویق مردم به استفاده نکردن از ماهواره و برنامه های منحرف شبکه های غربی، با همکاری سازمان بسیج مستضعفین اقدام به عرضه دستگاه های دیجیتالی کرده ایم که هموطنان عزیز می توانند با مراجعه به ایستگاه صلواتی « صوت الشهدا» دستگاه های ماهواره ای خود را تحویل دهند و یک دستگاه دیجیتالی گیرنده امواج تلویزیونی رایگان دریافت کنند. این سیستم دیجیتالی دارای 18 ماه گارانتی نیز هست.

این فعال بسیجی با بیان اینکه دشمن با ریزه‌ کاری‌های متعدد بر روی جوانان ما کار می‌کند، می افزاید: مبارزه با تهاجم فرهنگی با قوای قهریه به نتیجه نمی رسد؛ همانطور که موشک جواب موشک است، به جنگ نرم هم باید با جنگ نرم پاسخ داد.  

وی با اشاره به توانایی بسیج در اقدامات سازندگی، می گوید: بسیج یک نیروی مؤثر در انجام تمامی امور است و هر جا وظیفه‌ای به بسیج واگذار شده است از جمله: جنگ، بسیج سازندگی، بحران‌های سیاسی، اردوهای جهادی و ... موفق و سربلند بیرون آمده است. در بحث امر به معروف هم با کمک بسیج طرح ها و برنامه های خوبی اجرا شده است از جمله طرح جمع آوری دجالواره ها که مورد استقبال مردم قرار گرفته و از ابتدای هفته دفاع مقدس تا هفته اول ماه محرم بیش از 400 دستگاه گیرنده ماهواره از مردم تحویل گرفته ایم و سیستم دیجیتالی رایگان به آنها تحویل داده ایم.

 

ارسال نظرات