اسلام هراسی در کنار ایران هراسی مستمر

سلمان رشدی،تکفیری ها و 200 هزار یوروی وزارت ارشاد!

رادیو فرانسه:ایران در حالی که نزدیک به ٢٠٠ هزار یورو هزینه اجازه و تجهیز یک غرفه بزرگ کرده بود، در آستانه گشایش نمایشگاه تصمیم به تحریم آن گرفت.
کد خبر: ۸۷۶۳۷۰۴
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
خبرگزاری بسیج-سرویس اخبار ویژه
رسانه های ضدانقلاب با لحنی تمسخر آمیز به دنبال حذف ایران از نمایشگاه های کتاب بین المللی به بهانه های مختلف هستند.
در این راستا و در آستانه برگزاری یک نمایشگاه بین مللی کتاب، این رسانه ها به انتشار گزارش هایی برای ایجاد فضای تحریم ایران دست یازیدند.
رادیو فرانسه در این راستا نوشت:

"سال گذشته "سلمان رشدی" به عنوان سخنران اصلی مراسم گشایش نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت دعوت شده بود. ایران در حالی که نزدیک به ٢٠٠ هزار یورو هزینه اجازه و تجهیز یک غرفه بزرگ کرده بود، در آستانه گشایش نمایشگاه تصمیم به تحریم آن گرفت. اکنون با گذشت یکسال از این تصمیم زیان‌بار، ٢۵ ناشر دولتی و مستقل، ٩ نهاد فرهنگی و مذهبی، ٣ خبرنگار و ٢ نویسنده ایرانی در نمایشگاه شرکت دارند.بحران پناهجویان و نگرانی از رشد بنیادگرایان اسلامی، همزمان با ملتهب کردن فضای اجتماعی و سیاسی آلمان بر نمایشگاه کتاب نیز سایه افکنده است. "

"کتاب تازه دیگر، عنوان "رفرماسیون شکست خورده" و "افکار سلفیستی و نوسازی اسلام" را بر پیشانی دارد. این کتاب را "محمد سمیر مرتضی" نوشته است؛ نویسنده که کارشناس علوم سیاسی و اسلام شناس معرفی شده، در کتاب خود می‌نویسد: «امروز بسیاری می پرسند "مارتین لوتر" اسلام کجا است تا این دین را دستخوش رفرم کند؟ اما این راه حل مشکلات اسلام نیست، زیرا نوسازی اسلام باید از مسجد آغاز شود»."


ارسال نظرات