سرهنگ غضنفری گفت: قیام امام حسین(ع) اصلی‌ترین عامل ممانعت از اسارت دین اسلام توسط طاغوت شد.
کد خبر: ۸۷۶۳۶۳۴
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳


به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دشتی،سرهنگ  علی غضنفری اظهار کرد: تاسوعا و عاشورای حسینی و ماه‌های محرم و سفر ایام دردناکی برای امت اسلام است اما باید همان اندازه که بر سر و سینه خویش در غم عزای حسین(ع) می‌زنیم در درک پیام قیام او نیز کوشا باشیم.

وی با بیان این که مشی طاغوت در سراسر تاریخ به محاصره در آوردن اسلام واقعی و حقیقی بوده است، افزود: امام حسین (ع) با قیام خود توانست دین اسلام را از محاصره طاغوت نجات دهد و اسلام حقیقی که مبتنی بر آیات قرآن و سیره رسول مکرم اسلام بود را به جریان درآورد.

غضنفری وسوسه شیاطین زمان برای به انحراف کشانیدن ملت‌ها و تأثیر بر اذهان آنان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: این وسوسه‌ها از زمان امام حسین (ع) تاکنون ادامه داشته و اگر عنصر بصیرت در جامعه حفظ و حراست شود، مقابله با وسوسه‌های دشمنان آسان خواهد بود اما اگر بصیرت و آگاهی در جامعه و تبعیت از ولایت وجود نداشته باشد، امام تنها می‌ماند و واقعه عاشورا رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) جان خویش را بر سر راه بصیرت افزایی و اصلاح امور جدش رسول خدا (ص) قرار داد تا مبادا جهالت در ابعاد مختلف آن سبب انحراف در دین اسلام شود.

وی همچنین از عزاداران حسینی خواست تا قدر عزاداری‌های خود را در دهه اول محرم بدانند و از فیوضات ارزشمند عزاداری بر سید و سالار شهیدان دشت کربلا در زندگی خود بهره ببرند و در عین حال درباره قیام امام حسین(ع) و دلایل و چرایی آن با فرزندان خویش سخن بگویند و در اشاعه فرهنگ حسینی که بر پایه ایثار و ایمان بنا شده، فعال باشند.

وی گفت: امام حسین (ع) و مکتب عاشورایی یک ذخیره عظیم ایمانی برای همه عالم است و هر کس که به اندازه ذره‌ای به دنبال سعادت و هدایت در مسیر الهی باشد، مجذوب اندیشه حسین ابن علی(ع) می‌شود و از درس‌های قیام عاشورا در زندگی خویش بهره می‌برد.

غضنفری تصریح کرد: امام حسین و یاران باوفای ایشان در شرایطی پا در راه قیام نهادند که حکومت اسلامی از اسلام واقعی فاصله فراوانی گرفته بود و علاوه بر ظلم و طغیان‌گری، جهالت بر ابعاد مختلف حکومت یزید سایه افکنده بود و حاکمان جور ذره‌ای به اسلام واقعی پای‌بند نبودند و بدون شک اگر حرکت امام حسین و یاران ایشان در دفاع از اسلام و عزت مسلمانان بود، چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

وی در پایان از شور عظیم حسینی در شهرستان و برپایی مراسمات عزای حسینی به عنوان نشانه‌ای از زنده بودن مکتب حسین (ع) یاد کرد و عنوان داشت: اجر این عزاداری‌ها بدون شک در پیشگاه خداوند متعال ثبت و ضبط خواهد بود.

ارسال نظرات