خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان در جلسه دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری کنگره ملی ۲۳۰۰شهید شهرستان خمینی شهر گفت: این خطه همیشه در دینداری و انقلابی بودن در استان اصفهان پیشتاز است و وجود برخی از نواقص زیبنده جایگاه مردم انقلابی و ولایتمدار خمینی شهر نیست.
کد خبر: ۸۷۶۳۶۲۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خمینی شهر،آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: بدون شک اثر برگزاری یادواره ها، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم همان اثری را دارد که مرا سمات عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: برگزاری برنامه هایی با موضوع ایثار و شهادت باید همچون برنامه های عزاداری حضرت سید الشهداء استمرار و تداوم داشته باشد تا در جامعه ماندگار و پویا شود.

وی ازعان داشت: اگر استمرار و استقامت مردم و شیعیان در برگزاری برنامه های عزاداری وجود نداشته باشد، حتی در برگزاری برنامه های محرم و واقعه عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دچار غفلت و فراموشی می شدیم.

امام جمعه شهر اصفهان تأکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان یک میراث و فرهنگ ماندگار برای آیندگان و نسل های بعد محسوب شود.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: امنیت امروز این نظام و کشور عنایتی دارد از صدقه سری شهدای مدافع حرم است که بعضی از شهدای مدافع حرم نسل دوم انقلاب به شمارمی روند اما همچون فرشتگان الهی در بین مردم عادی زندگی کردند که داستان زندگی شهدای مدافع همچون داستان واقعه کربلا، انسان ساز است.

وی با اشاره به اینکه هیچ نهادی و مسوولین استان اصفهان در بخش های رسانه ای با هیچ یک از شهرستان ها خصومت ندارد گفت: رسانه های خارجی و غربی با هدف های تخریب نظام و زیر سؤال بردن کشور و با بزرگ نمایی و دروغ پردازی به موضوعات منفی می پردازند.

امام جمعه خمینی شهر هم در این نشست گفت: با توجه به آمار شهدای شهرستان خمینی شهر ۲۳۰۰شهید در دفاع مقدس بوده و در دفاع از حرم نیز یک سوم شهدای مدافع استان اصفهان برابر ۱۰شهید مدافع حرم را به خود اختصاص می دهد.

وی افزود: کنگره های ملی شهدا، استانی برگزار می شود اما با توجه به تعداد شهدا نسبت به جمعیت مرذم در بین شهرستان های کشور به طور استثنا پس از نجف آباد دومین کنگره ملی در شهرستان خمینی شهر برگزار می شود.

رییس شورای سیاستگذاری کنگره شهدای شهرستان خاطرنشان کرد: چندسالی است که برنامه هایی در راستای هرچه بهتر برگزار شدن اجلاسیه ملی شهدای این خطه انجام شده تا دردهه اول آبان ماه سال جاری کنگره ملی با شکوه و عظمت در تکریم و تجلیل از مقام شهدا انجام شود.

وی افزود: باید این فرهنگ ایثار وشهادت طلبی و انقلابی گری به نسل جوان منتقل شود و رشادت های شهدا فراموش شدنی نیست.

آیت الله شیخ عباس رحیمی با تاکید بر اینکه نسبت به مردم خمینی شهر از سوی مسوولین استان و کشور بی مهری هایی ش تصریح کرد: صدا و سیما نیز به جریانات و اتفاقات اثر گذار و برنامه هایی که در شهرستان خمینی شهر برگزار می شود نسبت به انعکاس و پخش آنها بی توجه است و نقاط ضعف و منفی این خطه در رسانه ها منعکس می شود و نیاز به تدبیر و توجه بیشتر مسئولین استان به ویژه صداوسیما نسبت به خمینی شهر وجود دارد.

سپس فرماندار شهرستان خمینی شهر افزود: از سال گذشته تا کنون جلسات متعددی برگزار شده و ۱۵کمیته مختلف جهت پیگیری امورات شکل گرفته و بیش از ۲۰جلد کتاب از زندگی و سیره شهدا، خاطرات رزمندگان و خانواده شهدا منتشر شده است.

احمد رضوانی گفت: تعداد شهدای شهرستان خمینی شهر با ۸ استان کشور برابری می کند و اجلاسیه ملی با حضور یکی از سران قوا و مسئولین لشکری و کشوری و عموم مردم برگزار می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهر مزین به نام زیبای حضرت امام خمینی(ره) است حساسیت هایی وجود دارد.

همچنین فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر گزارشی از اقدامات کنگره ملی ارائه داد و افزود: خمینی شهر کارنامه جهادی پرافتخاری را ذخیره کرده که ۲۳۰۰شهید، ۳۷۰۰جانباز، ۳۷۲آزاده و ۱۰شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام کرده و در طول دفاع مقدس حدود ۳۰هزار رزمنده را در جبهه های حق علیه باطل اعزام کرده است.

سرهنگ حمید مرادی خاطرنشان کرد: طبق آمار بررسی شده در کل کشور به ازای هر ۲۳۰نفر یک شهید، در استان اصفهان به ازای هر ۱۴۴نفر یک شهید، در شهرستان خمینی شهر به ازای هر ۹۲نفر یک شهید تقدیم شده است.

وی اظهار کرد: آغاز فعالیت دبیرخانه کنگره شهدای شهرستان از سال ۸۵ بوده و حدود ۱۰سال در راستای برگزاری چنین اجلاسیه ای گام هایی برداشته شده که شورای سیاستگذاری با حضور روسای همه ادارات در قالب کمیته های مخلف اقداماتی را انجام می دهد.

ارسال نظرات