عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با تاکید براینکه گزارش رئیس دیوان محاسبات در صحن مجلس اولین گام رسیدگی به حقوق های نامتعارف است، افزود: دادستان دیوان محاسبات برخوردهای لازم را آغاز کرده و نتیجه را اعلام می کنند.
کد خبر: ۸۷۶۳۵۷۱
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ محسن کوهکن در خصوص عدم برخورد جدی دولت با حقوق بگیران نجومی و ضرورت برکناری مدیران متخلف و بازگرداندن پول های به بیت المال براساس گزارش دیوان محاسبات خاطرنشان کرد: دستگاههای مختلفی که خودشان را ذی مدخل دانسته یا از آن ها خواسته شده به این موضوع ورود کرده اند که یکی از این دستگاه ها سازمان بازرسی کل کشور است.

وی افزود: سازمان بازرسی بررسی های کارشناسانه خود را بطور دقیق انجام داده و گزارش خود را برای بالاترین مقام آن دستگاه که قوه قضائیه است ارسال می کند تا دستگاه قضایی برخورد لازم را با متخلفان انجام دهد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: یکی از دستگاه های نظارتی دیگر که  نیز چون که پا به پای دستگاه های دیگر و شاید جلوتر از دیگران به این موضوع ورود و آن را بررسی کرده  دیوان محاسبات است و گزارش اولیه خود را در مجلس قرائت کرده است.

وی با تاکید براینکه گزارش رئیس دیوان محاسبات در صحن مجلس اولین گام رسیدگی به حقوق های نامتعارف است افزود: دادستان دیوان محاسبات برخوردهای لازم را آغاز کرده و نتیجه را اعلام می کنند.

کوهکن با اشاره به اینکه از اقدامات دولت برای استفاده از اختیارات مدیریتی اش اطلاع دقیقی نداریم، افزود: این که بگویند دولت این قضیه را پیگیری نکرده و با متخلفان برخورد نکرده است صحیح نیست چراکه اگر چنین حرفی گفته شود معنای آن این است که مسئولان کشور خدای نکرده به اوامری که مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید فطر مطرح کردند، بی توجه هستند اما قطعا چنین چیزی نیست چراکه اگرمسئولی در نظام جمهوری اسلامی چنین رفتاری داشته باشد، مشروعیت خود را از دست می دهد.

نماینده مردم لنجان در مجلس تصریح کرد: دولت باید رسیدگی به حقوق های نجومی را به صورت شفاف، روشن و ملموس انجام دهد و اعلام کند که با مبنا قرار دادن مقدار حقوق مشخص ، از این پس پرداخت بیش از این مبلغ را خلاف و غیر مشروع می داند؛ همچنان که باید به مردم گزارش دهد که چه مقداری از دریافتی های نامتعارف به خزانه بازگشته و چه افرادی از مسئولیت ها خلع شده و مجازات هایی در مورد آن ها اعمال شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر می رسد که رصد کردن رسانه ها برای اینکه دستگاههای دولتی و نظارتی مطمئن باشند که مطالبه مقام معظم رهبری فراموش نشده است بسیار خوب و بجاست اما اگر انعکاس این موضوع به صورتی باشد که این ذهنیت به جامعه القاء شود که کسی به این موضوع رسیدگی نمی کند منصفانه نباشد. از این رو، به نظر می رسد که رسانه ها باید در صحنه حضور داشته باشند اما نوع مطالبه آن ها درباره برخورد با حقوق های نجومی به گونه ای باشد که رسیدگی کنندگان به تخلفات با دقت و قاطعیت به تخلفات انجام شده رسیدگی کنند و نتایج آن را به اطلاع مردم برسانند.

منبع:‌خانه ملت
ارسال نظرات