خبرهای داغ:
بسیج اساتید اصفهان با اشاره به مواضع اخیر هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: موضع گیری های یاد شده از یک عنصر اپوزیسیون طبیعی است، ولی آیا از کسی که در جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلحت قرار دارد، قابل قبول است؟!
کد خبر: ۸۷۶۳۵۰۲
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،بسیج اساتید استان اصفهان در واکنش به رفتارهای سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

آنچه از شخصیت های اثر گذار اجتماعی انتظار می رود ثبات نسبی در موضع گیری ها و رفتارهای سیاسی و اجتماعی آنهاست. در این راستا موضع گیری های اخیر آقای هاشمی رفسنجانی از موارد بحث برانگیز و جنجالی در محافل سیاسی داخلی و خارجی است، به طوری که اپوزسیون داخلی و خارجی به شدت بر مواضع مشارالیه و ترویج آنها تاکید ویژه دارد. در اینجا لازم است یک واکاوی پیرامون روانشناسی رفتار سیاسی وی در دوران های مختلف پس از انقلاب اسلامی انجام شود.

در دهه 60 مساله اصلی ایشان عدالت اجتماعی و طرح آن در خطبه های نماز جمعه با حدت و شدتی بود که بعضی ها تعبیر اختفای داس و چکش در زیر عمامه اش را کردند. در دهه 70 سیاست تعدیل ساختاری و توسعه اقتصادی رخنه به پائین و بازار آزاد را پی می گیرد، تا حدی که اظهار داشت "توسعه هزینه دارد و طبقه ضعیف زیر چرخ توسعه له می شود و باید این هزینه را بدهیم و چنین هزینه ای ناگزیر است

در دوران پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 84 به حلقه های مفقوده دولت احمدی نژاد پرداخته و در مواردی به نقد نظام می نشیند!

مساله آزادی، مردم سالاری، انتخابات آزاد و بدون نظارت شورای نگهبان شعارهایی بود که رئیس دولت دهه هفتاد سر داد. نامبرده که در دولت خود کمترین انتقاد و مخالفت کارشناسی با برنامه اقتصادی !!!!خود را برنمی تابید و در این زمان بود که شعار”مخالف هاشمی مخالف پیغمبر است” در نماز جمعه تهران به امامت ایشان سرداده می شد.

حوادث ایران گیت ( مک فارلین)، حمله به سیاست جمهوری اسلامی در دفاع از سوریه به عنوان پناهگاه گروه های مقاومت، دفاع از اصلاح طلبی، توهین به روستائیان، نفی آمادگی و توانمندی نظامی ایران در شرایطی که تمام منطقه پیرامون ایران در شعله آتش جنگ های نیابتی می سوزد و دیگر مواضع سلبی و غیر انقلابی وی حکایت از پایه های تئوریک مبتنی بر مصلحت شخصی و "خود مرکز بینی” دارد. تهاجم به نیرو های ارزشی، تضعیف جایگاه نیروهای مسلح و آمادگی های دفاعی به انگیزه احساس ناکامی هایی است که در دنیای توهم خود آنان را مسئول شکست های اجتماعی پی در پی واز دست دادن موقعیت های ممتاز در نظام می داند.

"آقای هاشمی دارای یک شخصیت "خود مرکز پندار” است. عالم هاشمی عالم ” بطلمیوسی” است که زمین آن "هاشمی ” و مرکز عالم را "انقلاب اسلامی” می داند و دیگران هستند که حول وی باید بچرخند. این فضای بطلمیوسی چنان در جناب هاشمی قدرتمند است که در برابر ضربات کوپرنیکی در دوره اصلاحات و نیز در دوره احمدی نژاد با آن که نوعی مرکز زدایی در هاشمی را به دنبال داشت، مقاوم و ثابت مانده است. مقابله جدی در برابر اصلاح طلبان و تشبیه آنان به منافقین و تغییر موضع به دفاع از کاندیدای اصلاحات و طرح اعمال تقلب در سال 76 در همین راستا قابل توجه و تفسیر است”.

امروز در شرایطی که کل منطقه خاورمیانه در آتش جنگ نیابتی آمریکا و اسرائیل شعله ور است و هدف نهایی گروه جنایتکار داعش ایران اسلامی است و در ماههای اخیر تعرضاتی پراکنده به مرزهای غربی و شرقی کشور داشته اند نامبرده از الگوی آلمان و ژاپن بعد از جنگ جهانی و از کاهش قدرت نظامی حرف می زند. در حالی که آمریکا سالانه 596- چین 215- عربستان 87- آلمان 40- ژاپن 41 میلیارد دلار در سال 2015 هزینه نظامی داشته اند. ایران با صرف 12 میلیارد از کمترین میزان بودجه نظامی در کشور های همطراز خود برخوردار است.

موضع گیری های یاد شده از یک عنصر اپوزیسیون طبیعی است، ولی آیا از کسی که در جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلحت قرار دارد، قابل قبول است؟؟؟؟!!!!!!

عکس العمل به این مواضع و رفتارهای "چوب پنبه ای” یعنی بقا بر قدرت به هر قیمت!! در کامنت های اینترنتی نخبگان پایبند به انقلاب اسلامی وحقوق ملت! کاملا معنا دار و قابل ترجمه و تفسیر است.

بسیج استادان دانشگاه اصفهان

منبع:صاحب نیوز

ارسال نظرات
پر بیننده ها