امام جمعه گرمسار گفت: ایران اسلامی پرچم‌دار اسلام حسینی است و امام‌زادگان پرچم عاشورا را بالا بردند و بصیرت‌افزایی کردند.
کد خبر: ۸۷۶۳۴۳۸
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمسار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی مهدوی‌نژاد با اشاره به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم‌الحرام و صفرالمظفر در استان سمنان با بیان اینکه ایران اسلامی پرچم‌دار اسلام حسینی است، اظهار داشت: استکبارستیزی در انقلاب اسلامی را از عاشورا یاد گرفتیم و امام‌زادگان پرچم عاشورا را بالا بردند و بصیرت‌افزایی کردند.

وی در مورد سوگواره بصیرت عاشورایی گفت: بصیرت از دُرهای ارزشمند نهفته در صدف عاشورا است و باید بصیرت عاشورایی کاملاً شفاف و دقیق برای مردم و جامعه اسلامی باز و بیان شود.

امام جمعه گرمسار تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران از قیام عاشورا الگوبرداری شده است و امام راحل با همان تفکر انقلابی امام حسین (ع) در قیام عاشورا مقابل یزیدیان زمان طاغوت و اربابان مستکبر و استعمارگر آن‌ها ایستادند و انقلابی خدایی شکل دادند و دنبال احیای ارزش‌های دینی در ایران بودند.

مهدوی‌نژاد با تأکید بر اینکه ما در انقلاب اسلامی مبارزه با طاغوت و استکبارستیزی را از قیام عاشورا یاد گرفتیم، اضافه کرد: از تشابهات انقلاب اسلامی ایران با قیام عاشورا، این است که رهبر الهی ما سکان‌دار هر دو قیام بودند و امام راحل از امام حسین (ع) درس استکبارستیزی آموخت.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه در قیام عاشورا امام معصوم سکان‌دار قیام ماندگار حسینی بودند و در انقلاب اسلامی امام راحل نایب امام معصوم (ع) طاغوت زمان را از بین برد و بنیان آن را تخریب کرد، افزود: مردم به تبعیت از نایب امام زمان (عج) به میدان آمدند.

مهدوی‌نژاد تأکید کرد: جبهه ملی و سایر گروه‌ها به میدان آمدند؛ ولی مردم با آن‌ها همراهی نکردند، زیرا تفکرات و رهبری آن‌ها دچار ایراد و سرشار از ضعف و تفکر پوچ بود.

وی اشاره به اینکه شهادت‌طلبی درسی بود که ملت ایران در جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی از قیام عاشورا گرفت، تصریح کرد: اصحاب امام حسین (ع) عاشق شهادت در رکاب سیدالشهدا (ع) بودند و ناراحت بودند که چرا یک جان دارند و ای‌کاش چندین جان داشتند و آن‌ها را هم فدای امام حسین (ع) و اسلام می‌کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها