به همت پایگاه امام علی(ع) حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا(ص) یادواره شهدا شهرک امام(ره) شاهرود در گرامیداشت ایام سوگواری سالار شهیدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۳۳۶۴
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در ایام مصائب اهل بیت(ع) به همت پایگاه امام علی(ع) حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا(ص) یادواره 13 شهید شهرک امام(ره) و شهدای مدافع حرم شهرستان شاهرود با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا و ایثارگران و مسئولین محلی در مسجد موسی بن جعفر(ع) این شهرک برگزار شد.

در این مراسم محمدعباسی سرپرست حوزه هنری شاهرود و روای و پژوهشگر دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از شهدا پرداخت و تاکید کرد: امروز وظیفه تک تک ما رزمندگان دوران دفاع مقدس است که جلوی انحرافات را بگیریم و نگذاریم در تاریخ دفاع مقدس و فرهنگ آن انحرافی بوجود آید چرا که دشمن به دنبال ایجاد انحراف است.

حجت الاسلام محمد سعیدی استاد حوزه علمیه شاهرود نیز در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا و تسلیت ایام عزاداری آل الله با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ما در انقلاب و دفاع مقدس و امروز برگرفته از فرهنگ عاشوراست گفت: امروز آنچه ما را محکم و استوار در برابر استکبار قرار داده و آنها خود نیز به خوبی واقف هستند فرهنگ عاشوراست.

وی افزود: جنگ نرم دشمن امروز در برابر ما به خاطر فرهنگ عاشورا و کربلاست و اگر ما این فرهنگ را کنار بگذاریم آنها با ما کاری ندارند چرا که آن وقت ما تسلیم آنها هستیم و می توانند به خواسته های خود دست یابند که بندگی و بردگی و چپاول اموال کشور ماست.

معاون پژوهشی موسسه سیدالشهدا شاهرود افزود: تلاش دشمنان در جهت ایجاد انحراف و انحطاط در اعتقادات و سبک زندگی ماست و آنها تمام تلاش خود را در این مسیر قرار داده اند تا بتوانند ما را از مکتب و آرمان مبارزه با استکبار و استبداد دور کنند و ما را وابسته به خود کنند.

وی با اشاره به نسل جوان جامعه گفت: ما باید نسل جوان و نوجوان جامعه را دریابیم و با ارائه صحیح دین و اعتقادات و بصیرت افزایی در بین این نسل که آینده ساز هستند آنها را در برابر تهدیدات جدی دشمنان واکسنه نماییم و یادواره شهدا این کار را به خوبی انجام می دهد.

سعیدی تصریح کرد: یادواره شهدا محلی برای ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان و حکایت از زنده بودن شهدا دارد و باید ما از این محافل به شکل های گوناگون در محلات و کوچه ها و شهرها و روستاها برگزار تا جامعه از فرهنگ شهدا دور نشود و این فرهنگ همچنان نهادینه برای مکتب و کشور ما باشد همانگونه که هست.

در این مراسم مداحان اهل بیت در رثای شهدای کربلا و کاروان اسراء به مرثیه خوانی و عزاداری پرداختند.

لازم به ذکراست این یادواره به یاد شهدای سرافراز شهرک امام (ره) شاهرود شهیدانی از جمله حسین شاطری،محمد طهماسبی،محمدرضا جبله،عباس سرکاری،محمدکاظم صالح آبادی،ابوالقاسم نجف زادگی، عبدالله طاهری،محمدرضا جواهری،محمدرضا زمانی،سیدمصطفی سجادی نژاد و محمود و حسین علیمحمدی و سیدمحمود موسوی و شهدای مدافع حرم شهرستان تابسته،اصحابی،زرهرن و میردوستی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها