پس از شروع فعالیت قرارگاه شهید احمدی روشن در مازندران:
شهرام نوری از برگزاری جشنواره عملی با موضوع اقتصاد مقاومتی در آبان‌ماه خبر داد و گفت: این جشنواره با موضوع نشست هم‌اندیشی مسؤولان و گروه‌های جهادی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۳۳۴۷
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسؤول سازمان بسیج دانشجویی مازندران با اعلام اینکه برنامه‌های متنوع فرهنگی در سال جاری در سطح دانشگاه‌های استان پیش‌بینی شد، افزود: برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و مطرح کردن مباحث فرهنگی و سیاسی روز در کرسی‌های آزاداندیشی در دستور کار است.

شهرام نوری درباره اقدامات انجام شده در این حوزه اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری طرح گفتمان انقلابی در سطح دانشگاه‌های استان پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: اقدامات مناسبی در حوزه اردوهای جهادی دانشجویی انجام شده و بیش از 3 هزار دانشجویی در اردوهای جهادی مشارکت داشتند که هدف از برگزاری اردوهای جهادی خودسازی و تربیت نسل تراز اول برای انقلاب اسلامی و محرومیت‌زدایی بود.

وی با اعلام اینکه بیش از 60 هزار نفر از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی هستند، گفت: این دانشجویان در موضوعات مختلف فرهنگی، بصیرتی و حلقه‌های صالحین فعالیت میکنند.

نوری به اقدامات انجام شده برای حضور دانشجویان بسیجی استان در همایش طرح ولایت در استان قم اشاره کرد و افزود: در این طرح 200 نفر از دانشجویان استان در مرکز یاوران مهدی(عج) قم شرکت کردند که در طرح مباحث معرفتی، تشکیلاتی، مهارتی و اخلاقی جزو سرفصل‌های آموزشی بود.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره عملی با موضوع اقتصاد مقاومتی در آبان‌ماه خبر داد و گفت: این جشنواره با موضوع نشست هم‌اندیشی مسؤولان و گروه‌های جهادی برگزار می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی مازندران به دیگر اقدامات انجام شده برای کمک به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان را راه‌اندازی قرارگاه احمدی‌روشن با موضوع اقتصادی مقاومتی در استان عنوان کرد و افزود: در این قرارگاه برگزاری جشنواره‌های عملی با موضوع اقتصاد مقاومتی در برنامه کاری قرار دارد.

نوری به علاقه‌مندی دانشجویان برای حضور در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: ستاد اربعین در بسیج دانشجویی استان تشکیل شد و این ستاد اقدامات و هماهنگی لازم برای تسریع در بحث اعزام دانشجویان را برعهده دارد و تلاش می‌شود که هماهنگی لازم برای اعزام دانشجویان علاقه‌مند به صورت مناسبتتر فراهم شود.

وی در ارتباط با برنامه‌ریزی انجام شده برای برگزاری مراسم روز دانشجو و بسیج دانشجویی در سطح استان، گفت: برای روز 13 آبان‌ماه برنامه مفصلی در سطح دانشگاه‌ها با همکاری مسئولان دانشگاه‌های استان پیش‌بینی شد و از طرفی برگزاری برنامه‌های فرهنگی ورزشی به صورت جدی پیگیری میشود.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران با اعلام اینکه برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس اقدامات مناسبی توسط بسیج دانشجویی در حال پیگیری است، گفت: حمایت از برگزاری یادواره‌های شهدای به صورت منسجم انجام میشود.

نوری در ادامه به اقدامات انجام شده برای تشکیل قرارگاه شهید زین‌الدین در سطح بسیج دانشجویی مازندران اشاره کرد و افزود: حمایت از پویش‌های دانشجویی در دستور کار این قرارگاه قرار دارد و بحث مطالبه‌گری در جنبش و پویش‌های دانشجویی پیگیری میشود.

وی با اعلام اینکه 55 درصد جامعه دانشجویی استان مازندران خواهران هستند، افزود: بسیج دانشجویی خواهران دو عنوان برنامه اصلی نهضت دخترانه ما زنده‌ایم و نیز کارگاه یک روزه مسائل زنان و خانواده را در دانشگاه‌های بزرگ استان با موضوع آشنایی با سبک اسلامی ایرانی پیگیری میشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها