مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

کمک 4.2 میلیارد تومانی خیرین به ایتام کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از کمک 4 میلیارد و 280 میلیون تومانی خیرین به این ایتام زیرپوشش این نهاد در سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۳۳۲۹
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، قنبر موسی‌نژاد در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان در سنندج به ضریب محرومیت در روستاهای استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: ضریب محرومیت در 170 روستای کردستان بالای 6 درصد است.

به گفته وی، 29 درصد روستاهای کردستان در زمینه محرومیت ضریب 6 درصد، 48 درصد ضریب 7 و 13 درصد ضریب 8 دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه 45 درصد از مخاطبین کمیته امداد کردستان در مناطق محروم زندگی می‌کنند، تصریح کرد: مخاطبین این نهاد جزء ضعیف‌ترین اقشار این جامعه هستند.

موسی‌نژاد به حمایت این نهاد از 47 هزار و 945 خانوار نیازمند در استان کردستان اشاره کرد و گفت: بیش از 3 هزار خانوار در قالب طرح توانمندسازی و ایجاد اشتغال در سال گذشته از جامعه آماری زیرپوشش‌های کمیته امداد کردستان کاسته شده است.

وی اظهار کرد: 26 هزار و 443 خانوار از مددجویان زیرپوشش این نهاد را خانواده‌های با زن سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که حدود 50 درصد از کل مخاطبین زیرپوشش کمیته امداد کردستان است.

*بهره‌مندی 39 هزار نفر مددجو از خدمات بیمه شهری

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، 39 هزار نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد کردستان از خدمات بیمه شهری و بیش از 6 هزار خانوار نیز بیمه اجتماعی بهره‌مند هستند.

موسی‌نژاد با بیان اینکه 92 خانواده که قبلا زیرپوشش این نهاد که از طریق کمیته امداد بیمه تامین اجتماعی شده بودند در حال حاضر از خدمات بازنشستگی بهره‌مند و از زیرپوشش خارج شده‌اند.

وی افزود:‌ 10 هزار دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند از دیگر مخاطبین کمیته امداد کردستان هستند که به صورت مستمر خدمات مختلف شامل کمک‌ هزینه تحصیلی، دوره‌های آموزشی و غیره دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از اشتغال نیز به عنوان شاه بیت خدمات کمیته امداد در کردستان نام برد و گفت: تخصص این نهاد در حوزه اشتغال مربوط به مشاغل کوچک و خانگی است.

به گفته موسی‌نژاد، 2 هزار و 900 تقاضای اشتغال مددجویی در سال‌جاری صورت گرفته که 2 هزار و 650 مورد آن مشاوره و یک‌هزار و 200 فقره به بانک‌ها معرفی شده است.

وی با بیان اینکه 42 درصد از تقاضاهای اشتغال در سال‌جاری پوشش داده شده است، گفت: به 840 طرح اشتغال‌زایی تسهیلات پرداخت و ما‌بقی پرونده‌ها نیز در بانک‌ها منتظر دریافت تسهیلات هستند.

*کارسازی 16.9 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از کارسازی 16 میلیارد و 950 میلیون تومان در بحث اشتغال‌زایی در استان خبر داد و افزود: بخشی از این اعتبار کارسازی شده مربوط به سال گذشته است.

به گفته موسی‌نژاد، کم‌تر از 33 درصد از کل سهم اعتبار اختصاص یافته امسال در حوزه اشتغال مددجویان در بانک‌ها کارسازی شده است.

وی از مددجویان کمیته امداد کردستان به عنوان خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها نام برد و اظهار داشت: کمترین معوقات بانکی در استان مربوط به مخاطبین این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان به ایجاد 47 هزار فرصت شغلی در کمیته امداد کردستان برای مددجویان زیرپوشش این نهاد اشاره کرد و بیان داشت: 27 هزار اشتغال ایجاد شده از این میزان مربوط به سال 90 به بعد است.

موسی‌نژاد تصریح کرد: 16 هزار طرح اشتغال‌زایی کردستان در حال حاضر تحت نظارت است که این آمار تا قبل از سال 90 حدود 2 هزار مورد بوده است.

به گفته وی، 19 هزار و 692 خانوار از محل ایجاد اشتغال در استان کردستان به توانمندسازی رسیده‌اند.

*پرداخت 1189 فقره کمک‌ هزینه ازدواج

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در ادامه از پرداخت یک‌هزار و 189 فقره کمک‌ هزینه ازدواج در استان طی سال‌جاری خبر داد و افزود: یک‌هزار و 861 نفر در نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج هستند.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: بیش از 6 هزار یتیم زیر 15 سال در حال حاضر زیر پوشش خدمات این نهاد هستند که توسط 15 هزار حامی خیر نیز حمایت می‌شوند.

وی از کمک 4 میلیارد و 280 میلیون تومانی خیرین به این ایتام در سال‌جاری خبر داد و گفت: سرانه این ایتام در چند ماه نخست سال‌جاری برابر با 700 هزار تومان بوده است.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 200 خانوار مددجو در کردستان فاقد مسکن هستند،اظهار داشت: 93 درصد خدمات کمیته امداد امام خمینی استان کردستان در حوزه مسکن در سال‌جاری تحقق پیدا کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان به مقاوم‌سازی 6 هزار و 700 واحد مسکونی مددجویان در روستاهای استان اشاره کرد و افزود: 3 هزار و 900 مورد از این تعداد در حال حاضر در بازپرداخت اقساط با مشکل و بحران جدی مواجه هستند.

به گفته موسی‌نژاد، تسهیلات پرداخت شده حدود 19 میلیارد تومان بوده که با احتساب جرائم به خاطر دیرکرد به 33 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی خواستار بخشودن این جرائم شد و گفت: انتظار داریم دولت نیز در بحث بازپرداخت این تسهیلات به مددجویان کمک کند.

ارسال نظرات