مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خبر داد

اجرای طرح حفظ غیرحضوری قرآن کریم در کردستان/ تربیت 8100 حافظ قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از اجرای طرح حفظ غیرحضوری قرآن کریم در استان خبر داد و گفت: طرح حفظ مجازی قرآن کریم با استقرار پایگاه مجازی در استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۳۳۲۲
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در جمع اصحاب رسانه در سنندج با بیان 6 درصد درآمد اوقاف مربوط به عزاداری و 2 درصد نیز به سایر موارد مربوط می‌شود، اظهار کرد: 92 درصد درآمد موقوفات استان کردستان مربوط به مساجد است.

به گفته وی، یک‌هزار و 892 موقوفه در سطح استان وجود دارد که یک‌هزار و 832 موقوفه آن متصرفی و در اختیار اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان است.

وی با اشاره به وجود 57 موقوفه غیرمتصرفی در کردستان گفت: این تعداد موقوفه در حال حاضر توسط متولی اداره می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار کرد: 16 هزار و 662 رقبه در سطح استان وجود دارد که 13 هزار و 672 رقبه آن مربوط به متصرفین است.

نوروزی فرهنگ‌سازی برای توسعه و ترویج فرهنگ وقف را از اولویت‌های مهم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در استان دانست و اظهار کرد: 20 وقف جدید در 6 ماهه اول سال‌جاری به موقوفات استان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 826 رقبه غیرمتصرفی و زیر نظر متولیان اداره می‌شود، افزود: 61 متولی موقوفات در استان کار تولیت موقوفات غیرمتصرفی را زیر نظر اداره کل اوقاف کردستان انجام می‌دهد.

*وجود 74 بقعه متبرکه در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از وجود 74 بقعه متبرکه در استان به عنوان ظرفیتی ارزشمند در راستای توسعه گردشگری مذهبی در استان نام برد و اظهار داشت: 28 تابلوی راهنمای بقاع متبرکه و اماکن زیارتی در بین جاده‌های بین شهری و محورهای استان به منظور معرفی هرچه بهتر این بقعه‌های متبرکه در استان نصب و راه‌اندازی شده است.

نوروزی از تربیت 8 هزار و 100 نفر حافظ قرآنی در قالب طرح حافظین قرآنی در استان خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تربیت یک‌میلیون حافظ قرآنی در کشور هدف‌گذاری شده است که سهم استان کردستان از این میزان 8 هزار نفر بود اما با استقبال خوب علاقمندان بیش از این میزان محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شاید برخی از افراد به دلایل مختلف نتوانند در کلاس‌های حضوری آموزش قرآن شرکت کنند، طرح حفظ مجازی قرآن کریم با استقرار پایگاه مجازی و بدون نیاز حضوری حافظین قرآنی در استان اجرا می‌شود.

نوروزی به اقدامات انجام گرفته در حوزه اجرای پروژه‌های در دست اجرای این اداره‌کل طی سال‌جاری افزود: پروژه دانشگاه علوم قرآنی یکی از پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان است که در حال حاضر با پیشرفت بسیار خوبی در حال اجرا و امیدواریم هرچه زودتر به بهره‌برداری رسیده است.

وی از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی این پروژه خبر داد و گفت: به محض بهره‌برداری از این پروژه دانشگاهی فرایند پذیرش دانشجو در سال آینده در آن انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اجرای 3 پروژه مدارس علوم دینی در شهرهای سقز، بانه و سنندج را از دیگر اقدامات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان عنوان کرد و گفت:‌ مدرسه علوم دینی حضرت خدیجه(س) در سنندج در ماه‌های نخست امسال به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی، وجود این دانشگاه و مدارس علوم دینی بستر مناسبی برای توسعه و تقویت بیش از پیش فرهنگ انس‌ به قرآن در استان خواهد بود.

ارسال نظرات