مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: توسل به فرهنگ غنی قرآنی و اسلامی برطرف کننده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۶۳۳۲۰
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از کردستان با بیان این توسل به فرهنگ غنی قرآنی و اسلامی برطرف کننده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهد بود، اظهار کرد: زیر بنائی‌ترین اقدام برای حفظ تقویت هویت ملی و دینی ساختن فرهنگ آن جامعه است.

وی افزود: معتقدیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که امروزه دامنگیر جامعه شده با توسل به فرهنگ غنی قرآنی و اسلامی برطرف خواهد شد به شرط آنکه توجه ویژه از سوی مسئولان نظام به مقوله فرهنگ صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز وجود تقابل ذاتی بین فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی با فرهنگ غرب و فرهنگ استکباری وظیفه ما را نسبت به گذشته سنگین‌تر می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: علیرغم تلاش تمام دلسوزان حوزه فرهنگ متأسفانه فاصله زیادی به آرمان‌های مطلوب و مورد هدف داریم و جایگاه فعلی به هیچ وجه راضی کننده نیست و به فرموده مقام معظم رهبری باید در این حوزه به صورت جهادی ورود پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام کرمی به برخی از تهدیدات و ضعف‌ها و آسیب‌های موجود در این حوزه پرداخت و بیان کرد: عدم توجه لازم و اولویت ندادن به مقوله فرهنگ و مظلومیت بحث فرهنگ در تخصیص بودجه و نداشتن اعتبارات کافی و همچنین فقدان تعامل و همکاری مناسب بین دستگاه‌های فرهنگی به طوریکه به هیچ عنوان مدیریت واحدی در حوزه فرهنگی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: همه در این مقوله احساس تکلیف می‌کنند و البته ازسر دلسوزی است اما همین ناهماهنگی و ورود دستگاه‌های مختلف در عرصه فرهنگی ما را کاملاً از اهدافمان دور کرده است و نقشه راه گم کرده‌ایم که می‌طلبد که کار را به دست نهادهایی بسپاریم که رسالت ذاتی آنها کار فرهنگی است و باید تعهدات هر دستگاه منطبق بر مأموریت‌های ذاتی‌اش باشد.

این مسؤول به فرصت‌های استان کردستان در حوزه فرهنگی پرداخت و عنوان کرد: همراهی بسیار خوب مردم کردستان با نظام و دستگاه‌های فرهنگی بهترین فرصت در این استان است.

وی اضافه کرد: اگر مسئولان بالاخص دستگاه‌های فرهنگی با نیت خالص و دلسوزی قدم بردارند و خدمتگزاری کنند مردم از آنها استقبال می‌کنند و مردم همواره قدردان نیروهای صادق و خدمتگزار هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: چشم‌انداز اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان حرکت به سوی قله‌های ترقی و پیشرفت بر اساس اندیشه‌های کلامی و قلمی امام راحل عظیم‌الشأن و مقام معظم رهبری در حوزه اهل سنت و برنامه‌های فرهنگی است.

ارسال نظرات