مدیر کل اوقاف و امو خیریه مازندران با اشاره به اینکه اطعام‌دهی، سخنرانی، مداحی و بیان احادیث در مجلس عزای حسینی تنها زوایا و مصداق مراسم عاشورایی است، خاطرنشان کرد: باید نگاه آرمانی به فلسفه عاشورا در مجالس حاکم باشد.
کد خبر: ۸۷۶۳۲۹۴
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: زمانی متولیان و نوکران اهل‌بیت (ع) و امام حسین (ع) می‌توانند همگام با عاشورا حرکت کنند که مبلغان این نوع دیدگاه و فلسفه عاشورا در جهان باشند.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده در همایش تخصصی و ستاد اربعین حسینی با حضور متولیان اوقاف سراسر استان در امامزاده قاسم (ع) بابل، اظهار کرد: عاشورای حسینی مکتبی جامع، اثرگذار و تحول‌آفرین است که از مرز داستان و مسئله صرف تاریخی عبور کرده است، نمی‌شود عاشورا را جنگ معمولی دانست که با قتل و غارت به پایان رسیده بلکه با جنگ‌های دیگر فرق داشته و به عنوان جریان پاک، نورانی و اثرگذار در بین بشریت و نخبگان جهان مطرح است.

وی افزود: عاشورا نیز همانند قرآن به مکتب، افراد، اقشار و موضوعات خاصی اختصاص نداشته بلکه برای همه بشریت در همه زمان‌ها، مکان‌ها و مکاتب برای رهایی از ظلمت، هدایت به نور و موفقیت، مبارزه با استکبار، ظلم‌ستیزی و انحطاط جهانی است.

این مسؤول با اشاره به اینکه اطعام‌دهی، سخنرانی، مداحی و بیان احادیث در مجلس عزای حسینی تنها زوایا و مصداق مراسم عاشورایی است، خاطرنشان کرد: باید نگاه آرمانی به فلسفه عاشورا در مجالس حاکم باشد.

علیزاده با بیان اینکه اختصاص بیش از 70 درصد از نیات واقفان برای سیدالشهدا خود پیام ارزنده‌ای برای همه زمان‌ها دارد، یادآور شد: واقفان با همین نگاه آرمانی به این حوزه وارد شدند تا به همه بگویند حسین (ع) می‌تواند بشریت را از همه ظلمت‌ها به سوی نور، برکت، موفقیت، ترقی مادی و معنوی هدایت کند.

وی با اشاره به اینکه از نگاه جامع و کامل فلسفه عاشورا فاصله زیادی داریم، ادامه داد: باید هراندازه که دشمنان، استکبار و مخالفان عاشورا هجوم می‌آورند ما هم بیشتر در جلسات خود نگاه عاشورایی و انقلابی داشته باشیم و مجالس ما هرسال شایسته تر برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران متولیان و خادمان امام حسین و اهل‌بیت (ع) را مصداق امین بودن برشمرد و گفت: آیا با وجود قرار گرفتن در چنین جایگاهی از همه ظرفیت، اختیارات، قدرت، دایره نفوذ، ریش، عبا و مدیریت خود برای ترویج نگاه آرمانی فلسفه عاشورا استفاده کردیم که فردا بتوانیم جوابگوی امام حسین (ع) باشیم قطعاً می‌توان گفت نه چنین استفاده‌ای نشده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه امام حسین و فلسفه حسینی (ع) جهانی شده نباید از قافله این سیر حرکتی عقب باشیم، اضافه کرد: مکتب و روح عاشورا در همه جهان ساری و جاری است تنها با نگاه آرمانی عاشورا می‌توان مبلغ فلسفه عاشورا در جهان بود.

وی نفوذ نام حسین (ع) را در قلب خطرناکترین دشمن اسلام ثمره خون پاک حسین (ع) برشمرد و افزود: در کنار کاخ سفید در قلب خطرناک‌ترین، بدترین، بی‌رحمانه‌ترین دشمن حسین (ع) نام حسین (ع) نفوذ کرد که این اثرگذاری خون پاک و مکتب حسینی بوده که چراغ هدایت بخش جهان است.

علیزاده خاطرنشان کرد: امروزه امام حسین (ع) همه انسانها، مکاتب، ادیان و اقشار جهان را تحت مدیریت و سیطره خود قرار داده است و به معنی حقیقی کلمه جهانی شد.

وی با اشاره به اینکه نه فقط حسین(ع) بلکه علی اصغر حسین (ع) نیز جهانی شده است، ادامه داد: امروزه در 50 کشور جهان به عشق علی‌اصغر همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود که عزت علی‌اصغر نیز به واسطه نام حسین (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران یادآور شد: دشمن از نام و فرهنگ امام حسین (ع) می‌ترسد چون از آن ضربه خورد لذا سعی می‌کند جلوی برگزاری این مراسم گرفته شود، مقابله با فرهنگ و مکتب حسینی در دستور کار دشمن قرار دارد چون می‌داند برگزاری مجلس حسین (ع) یعنی مبارزه با هر نوع استکبار، ظلم، سلطه‌گری و چراغ هدایت بشریت است.

این مسؤول تصریح کرد: اینکه پارلمان انگلیس مصوب کرد در بریتانیا کسی حق برگزاری همایش شیرخوارگان ندارد، 114 فیلم کوتاه در ضد شیرخوارگان و علی‌اصغر در دنیا ساخته می‌شود و اینکه شیخ نیجریه چون به نام حسین (ع) منبر رفت و سخنرانی کرد، فکر و اندیشه حسین (ع) را اشاعه داد مورد حمله دشمن قرار گرفت، نشان از اهمیت این مراسم دارد.

علیزاده یکی از مصادیق و جلوه‌های نورانی مکتب عاشورا را برگزاری مراسم اربعین حسینی برشمرد و گفت: تشکیل ستاد اربعین بهترین راه جهانی کردن مکتب عاشورا است، از اختلافات بی‌موردی که از سوی دشمنان طراحی می‌شود دوری کنیم و با تعامل قانونی و شرعی، اتحاد و همدلی در زیر سایه پرچم امام حسین (ع)، رهبری و انقلاب از فلسفه عاشورا حفاظت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها