نماینده دفتر مرکز موسسه پیام آزادگان:

تمامی هزینه‌های درمانی آزادگان پرداخت می‌شود

نماینده دفتر مرکز پیام آزادگان از پرداخت هزینه‌های درمانی آزادگان از صفر تا صد خبر داد و گفت: آزادگان عزیز با مراجعه به نمایندگان موسسه پیام آزادگان استان از پرداخت تمامی هزینه‌های درمانی خود معاف هستند.
کد خبر: ۸۷۶۳۲۸۹
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالله تاج‌فر در جلسه موسسه پیام آزادگان که در بنیاد شهید و امور ایثارگران سنندج با حضور نمایندگان دیگر شهرستان‌های استان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: خدمت به آزادگان به عنوان یک وظیفه اصلی همانند دوران اسارت که در صدد رفع مشکل این عزیزان بودیم، امروز با همکاری نمایندگان تصمیم بر حل مشکلات آزادگان گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه موسسه فرهنگی، هنری پیام آزادگان از یادگاران ماندگار سید آزادگان مرحوم ابوترابی است، افزود: افرادی که این موسسه را اداره می‌کنند با اهدافی غیرتجاری و غیرسیاسی در راستای رفاه و کمک به آزادگان گام برمی‌دارند.

نماینده دفتر مرکز موسسه پیام آزادگان هدف از ایجاد این نهاد فرهنگی را گردآوری ثبت و اسناد، خاطرات و فرهنگ آزادگان و شرح حال روحانی مجاهد مرحوم ابوترابی دانست و گفت: نشر و تبلیغ فرهنگ اسلامی وانقلابی آزادگان از طریق فیلم، داستان، برنامه‌های مستند تلوزیونی و نشر الکترونیک از دیگر اهداف اجرایی در این موسسه است.

تاج‌فر ارائه خدمات فرهنگی به آزادگان و خانواده‌های آنان به منظور حفظ و تقویت روحیه ایثارگری را از دیگر اهداف موسسه دانست و افزود: نشر و تبلیغ معارف قرآن و اهل بیت به وسیله آزادگان با توجه به تجارب دوران اسارت از جمله مهم‌ترین اهداف تشکیل این موسسه است.

وی در ادامه اظهار داشت: ایجاد فعالیت‌های تحقیقاتی و پرورشی در زمینه موضوع واهداف موسسه،تمهید بستر مناسب برای دفاع از هویت و حقوق آزادگان از دیگر موارد مورد توجه موسسه پیام آزادگان است .

نماینده دفتر مرکز موسسه پیام آزادگان عنوان کرد: به منظور تعمیم خدمات فرهنگی به تمامی آزادگان شورای مشورتی در استان راه‌اندازی شده که اعضای این شورا ضمن ارتباط چهره به چهره به آزادگان خدمات ویژه‌ای در زمینه رفاه آنان ارائه می‌دهند.

تاج‌فر با اشاره به اینکه درزمینه گردآوری ثبت و انتشار خاطرات آزادگان تاکنون 700 عنوان کتاب منتشر شده است، افزود: باید جامعه آزادگان را متحد کرده و ارزش‌های ناب دوران اسارت را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

وی با تاکید به حفظ روحیه رزمندگی اظهار داشت: وظیفه ماست که با اطلاع‌رسانی شفاف و روشن به آزادگان آن‌ها را شناسایی کنیم و کسانی را که دارای مشکلاتی خاص از جمله (بیماری صعب‌العلاج، آزاده‌ای فوت می‌کند با شناسایی خانواده این عزیز، آزاده‌ای که دارای دیونی است...) در این موسسه با هم‌کاری هم درصدد حل مشکلات برآییم.

نماینده دفتر موسسه پیام آزادگان از حضور 40 هزار آزاده درکشور خبر داد و افزود: با تشکیل این موسسه ما با این تعداد از آزادگان از طریق نمایندگانی که در هراستان حضور دارند در ارتباط هستیم.

وی از سهمیه 25 درصدی استخدامی فرزند آزادگان خبر داد و گفت: انتقال فرزندان آزادگان اگر در جایی غیر از محل سکونت خود قبول شده به شهر خود و تغییر رشته با توجه به سلیقه و هر رشته‌ای که در نظر دارند امکان پذیر است.

وی در پایان با آرزوی توفیق برای تمامی آزادگان کشوردر ایجاد فضایی مملو از همدلی، آرامش و اتحاد در راستای حفظ روحیه آنان و انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت را از مهم‌ترین وظایف نمایندگان موسسه پیام آزادگان عنوان کرد.

ارسال نظرات