با امضاء حکم استاندار مازندران جهانبخش عشوری که سابقه فعالیت در آموزش و پرورش را در کارنامه بیست و چند ساله خود دارد به عنوان اولین بخشدار دودانگه از خانواده شهید معارفه و رسما به عنوان نیروی وزارت کشور تجربه این بخشداری و خدمتگزاری به مردم را آغاز کرد.
کد خبر: ۸۷۶۳۲۷۰
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دودانگه ساری با داشتن نیروهای مستعد در مدیریت کلان شهری ، استانی و کشوری گرچه در طول زمان مدیران بومی و غیر بومی را در راس بخش شاهدبود اما به دلیل بی تفاوتی ناشی از عافیت طلبی عمده مدیران این بخش، روستائیان مورد کم توجهی قرار گرفته تا جایی که اندک امکانات و داشته های زیر ساختی آن هم به مرور مستهلک یا به زوال رفته است و این بخش مستعد را محروم تر و فقیر تر از گذشته از حیث زیر ساختها کرده است.

مدیرانی که فقط به سبب کسب افزایش حقوق سالهای آخر خدمتی، حتی حاضر نشدند خانواده خود را در وضعیت بخش قرار دهند و نه تنها خود به عنوان مدیران پروازی درآمد خود را که در این بخش حاصل کردند در شهر ها و مناطق غیر به خرج می رساندند بلکه به دلیل رعایت مصداق «رطب خورده ...  »نمی توانستند نیرو های تحت نظر را وادار به ماندگاری در بخش کنند تا ضمن ایجاد زندگی و پویایی موجبات درآمد روستائیان و رونق اقتصادی بخش را فراهم سازند!

علی ای حال بویژه در دهه اخیر مدیرانی وارد بخش می شدند که فکر و ذکرشان پایان ساعت اداری و پرواز یا در واقع فرار به شهر بوده است و روستا و روستائی اهمیتی برای انان نداشت چه رسد آینده فرزندان روستائیان!

به هر حال در دولتی که به نام تدبیر و امید برای احاد جامعه تصمیم به تامین آبادانی، رفاه و ... دارد انتظار می رود مدیرانی را وارد عرصه خدمت کند که شبانه روز عاشق خدمت به ولی نعمتان باشند حال آنکه این مدیران برخاسته از بدنه مردم همین منطقه  باشند.

انتصاب جهانبخش عشوری به عنوان بخشدار دودانگه از یک سو که سالهای زیادی را در عرصه فرهنگ برای فرزندان مازندرانی مجاهدت داشته ، و از سویی دیگر از بطن خانوادهای متدین، مذهبی و مجاهد می تواند برای مردم بخش امید آفرین بوده تا بسان برادر شهیدش که را در راه کرامت، ارزشهای انسانی و عزت جامعه اسلامی قدم برداشته و افتخار آفرید موثر، سازنده و ماندگار باشد.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری، فرماندار این شهرستان در مراسم معارفه بخشدار دودانگه که با حضور مسؤولان بخش و فرماندار ساری، برگزار شد، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، توجه خوبی به منطقه دودانگه شده و این بخش در حال توسعه است.

احمد حسین‌زادگان با بیان اینکه همبستگی مردم منطقه هم عامل دیگری برای توسعه بخش دودانگه است، افزود: مردم این منطقه حامی انقلاب بودند و در جنگ تحمیلی هم شهدایی را تقدیم نظام اسلامی کردند.

فرماندار مرکز مازندران با اشاره به اینکه مردم دودانگه در برگزاری جشنواره گلابگیری نشان دادند می‌توانند کارهای بزرگ برای توسعه منطقه انجام دهد، تصریح کرد: گردشگری، کشاورزی، طبیعت‌گردی، صنایع دستی و نیروی انسانی از دیگر سرمایه‌های بخش دودانگه است.

این مسؤول با تأکید بر سوابق خدمتی بخشدار جدید دودانگه، بیان کرد: در انتخاب جهانبخش عشوری به عنوان بخشدار دودانگه، توصیه کسی را قبول نکردم و خودم در این زمینه تصمیم گرفتم.

حسین‌زادگان از شوراهای بخش و دهیاران خواست تا در راستای تحقق اهداف دولت، یاریگر بخشدار منطقه باشند.

بخشدار سابق دودانگه نیز در این نشست اظهار کرد: مطالعه و اجرای پروژه عظیم سد انجام شده که 30 میلیارد تومان اعتبار دارد.

لطف‌الله عباسی افزود: این پروژه در مرحله برگزاری مناقصه است و برای انتقال آب به 5 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی اقدامات مثبتی انجام شده است.

بخشدار جدید دودانگه نیز اظهار کرد: وظیفه سنگینی بر عهده ما است و در مقابل خون شهدا، مسؤول هستیم.

جهانبخش عشوری با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در منطقه انجام شده و این برنامه‌ها را ادامه می‌دهیم تا به نتیجه برسند، افزود: با هم‌اندیشی و وحدت رویه به اهداف دست می‌یابیم.

وی با بیان اینکه اخلاق‌گرا، اعتدال‌گرا و قانون‌گرا باشیم، گفت: همه باید در بخش احساس امنیت کنند، گردشگر، سرمایه‌گذار و مردم منطقه باید در امنیت باشند.

عشوری با اشاره به اینکه اعتدال‌گرا هستم و از همه ظرفیت‌ها در توسعه بخش استفاده می‌کنم، ادامه داد: باید دست به دست هم دهیم و به دولت کمک کنیم.

وی گفت: طرح‌های بسیاری در برنامه داریم و به‌زودی با دستگاه‌های حاضر در منطقه نشست برگزار می‌کنیم تا به این اهداف دست یابیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها