حمیدرضا پورنوروز
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایوان: نباید امام حسین(ع) در محرم و عزاداری خلاصه شود، بلکه پیام عاشورا باید فریاد شود. لازم است اهداف و علل ایجاد نهضت تبیین گردد؛ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگرفته از ارزشهای عاشوراست.
کد خبر: ۸۷۶۳۲۱۵
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام و المسلمین عبداله طالبی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایوان در یادواره شهداء روستاهای کلان و علمدار گفت: شهداء و اولیای الهی در جبهه توحیدند؛ امام حسین(ع) در رأس این جبهه قرار دارد. ساده لوحی است که تصور کنیم جبهه کفر سازش پذیر است،واقعاً نمی شود با آنها همسفره شد اگر می شد، امام حسین(ع) این کار را می کرد.

حجت الاسلام طالبی افزود: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگرفته از آرمانها و ارزشهای عاشوراست؛ لازم است این نهضت، اهداف و پیام های آن شناخته شود. نباید امام حسین(ع) در محرم و عزاداری خلاصه شود؛ چنین کاری ظلمی بزرگ به حضرت است؛ گرچه امام فرمود:« أنا قتیل العبرات» و عزاداری و اشک همه فضیلت است. زنده نگه داشتن یاد عاشورا خوب است لکن باید علل ایجاد نهضت بررسی شود.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه ایوان تأکید کرد: اهدافی که در انقلاب اسلامی بوده، در قیام امام حسین(ع) هم بوده است. یکی از اساسی ترین علت ها در باره قیام که در کلام امام(ع) هویداست، غفلت و دوری از پروردگار عالم است. غلبه شیطان باعث شده بود که خدا فراموش شود و اینقدر شکم ها از حرام پرشده بود که سخن حق را نمی شنیدند. این عوامل باعث شده بود که امام مسلمین و ولی زمان به مسلخ برود.

حجت الاسلام طالبی اظهار کرد: موضوعی که خیلی مهم است و در وصیت نامه شهداء مشهود است، پیروی از ولایت و امامت است و این درس عاشوراست. عزتمندی، آسایش و آرامش ما مدیون شهداست. نفرین بر کسانی که این امانت بزرگ شهداء را رعایت و ملاحظه نمی کنند. باید پذیرفت که همه داشته های ما از شهداست. اگر می خواهیم قدردان میراث شهداء باشیم باید شاخصه های انقلابی بودن و انقلابی ماندن را حفظ کنیم. رمز ماندگاری یاد شهداء همین روحیه است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ایوان به کلمات کلیدی رهبری معظمانقلاب حول محور انقلابی گریاشاره و عنوان کرد: باید در تمامی عرصه ها به ارزشها پایبند بود و با بلندهمتی به آرمانها توجه کرد.

حجت الاسلام طالبی گفت: مشکلات داخلی کشور با مذاکره حل نمی شود. باید واقع بین بود. برای برجام از لحاظ مالی و حیثیتی بسیار هزینه شد؛ اما متأسفانه تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است. نباید همه چیز را به برجام گره زد. تولید ملی و اقتصاد مقاومتی بهترین جایگزین برجام است. باید مراقب بود زیرا برخی شیطنت هائی هست که به دنبال این است که برجام هائی دیگر را رقم بزند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ایوان به حساسیت در برابر دشمن و دشمن شناسی اشاره و عنوان کرد: آفرین بر مردمی که جزو خواص نیستند ولی از برخی خواص جلوترند. انقلاب دوم، 9 دی را آفریدند. دشمن می خواهد که عزتمندی را از ما بگیرد و باید حساس بود و نباید این امر نادیده گرفته شود.

حجت الاسلام طالبی به شاخصه داشتن تقوای دینی و سیاسی اشاره و گفت: نباید از سران فتنه حمایت و طرفداری شود، موضوعی که متأسفانه امروز از زبان عده ای شنیده می شود.

ارسال نظرات