خبرگزاری بسیج: مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اهمیت گروه سنی کودکان در توسعه و پیشرفت آینده کشور، بر اولویت برنامه های خانواده و اجتماع بر محور کودکان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۶۳۱۶۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر اصغر باقری، در مراسم تجلیل از مربیان و مدیران برتر مهدهای کودک استان تهران که در محل اداره بهزیستی شهرستان ری برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اینکه انسان اشرف مخلوقات است، اظهار داشت: در این شرایط آنچه می تواند ما را هماهنگ کند تغییر روند آموزش است و فقط آموزش می تواند به عنوان چراغی در مسیر راه ما باشد. در مسیر سازندگی و پیشرفت اگر ما به داشته های خومان اکتفا کنیم و همراه آموزش نباشیم در همان فضا می مانیم.

وی افزود: خانواده به عنوان اصلی ترین واحد در جامعه و کودک به عنوان اصلی ترین عضو خانواده است و هر برنامه ای در هر کشور باید بر مبنای خانواده طرح ریزی شود. در خانواده هم اصل و محور کودک است کودکان بر اساس اقتضای سنی از جمله اقشار آسیب پذیر در تمام دنیا محسوب می شوند و باید بر اساس اقتضای سن برنامه های خاص خودشان را داشته باشند و ما مدیران و دست اندر کاران برنامه ریزی اگر درست   برنامه ریزی نکنیم آسیب می رسانیم.

باید کسانی که نگاه و دانش خاص دارند برای خواب، تغذیه، پوشاک و موارد دیگر کودکان برنامه ریزی و مدیریت کنند افرادی که با کودک سر و کار دارند باید اقتضائات جسمی، روحی و نیازهای کودک را بدانند و بلد باشند. کودک محور توسعه خانواده است و اگر برنامه ای برای خانواده تهیه می شود باید با اولویت کودک باشد.

ارسال نظرات