مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:
«طرح ملی عاری از دخانیات» با هدف ترویج فرهنگ امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها و داشتن جامعه‌ای سالم با کاهش مصرف دخانیات عملیاتی شده است.
کد خبر: ۸۷۶۳۱۰۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به برگزاری «طرح ملی عاری از دخانیات» در زنجان گفت: تعداد کانون‌های آزاد فعال در استان 13 مورد با یک هزار و 800 نفر عضو است که اکنون یک کانون طلاب با 28 نفر عضو در استان فعالیت می‌کند.

طاهری تعداد کانون‌های روستایی استان را پنج مورد با 110 نفر عضو اعلام کرد و افزود: تعداد کانون‌های دانش‌آموزی فعال در استان 100 مورد با 9 هزار و 688 نفر و کانون غنچه‌ها نیز 74 مورد با یک هزار و 50 نفر عضو است.

وی اظهار داشت: طبق برآورد در حال حاضر 13 هزار و 926 نفر در کانون‌های مختلف هلال احمر استان زنجان فعالیت دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در ادامه با اشاره به برنامه‌های آموزشی جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طی یک سال گذشته 9 هزار و 985 نفر در بخش امداد و کمک‌های اولیه و 800 نفر نیز در قالب مهارت‌های زندگی آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از سوی جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: این طرح در قالب حضور فعالانه جوانان در پست های نوروزی و ارائه خدمات در عرصه فرهنگ‌سازی برای تحقق شعار «نه به تصادفات جاده‌ای» و کاهش حادثه‌ها و همچنین راهنمایی مسافران نوروزی اجرایی شد.

طاهری تصریح کرد: راهنمایی مسافران، تست قند خون، توزیع بروشورهای آموزشی و جاذبههای گردشگری نقشه استان و راه‌ها، اجرای طرح سحاب از جمله خدمات ارائه شده در قالب طرح نوروزی ایمنی و سلامت مسافران بود.

وی طاهری از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط جمعیت هلال احمر استان را برگزاری انتخابات استانی، نخستین جشنواره استانی ورزشی- امدادی نونهالان و برپایی ایستگاه سلامت اعلام کرد و اظهار داشت: برگزاری همایش پیاده روی، اجرای مانور امدادی توسط کانون‌های دانشجویی در دانشکده پرستاری ابهر، اجرای برنامه کاروان نیکوکاری و اجرای طرح ترافیک در کانون غنچه‌ها با همکاری نیروی انتظامی نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط جمعیت جوانان هلال احمر استان است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان همچنین به اجرای طرح ملی « دادرس» در استان اشاره کرد و گفت: به منظور افزایش حس نوع‌دوستی، ماموریت‌های بشردوستانه در قالب ارائه خدمات آموزشی توسط کارشناسان جمعیت هلال احمر طرحی با عنوان طرح ملی « دادرس» در مدارس سطح کشور اجرا می‌شود.

وی طرح « دادرس» را از موفق‌ترین طرح‌های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر عنوان کرد و افزود: این سازمان طرح‌های امدادی خود را در مدارس کشور با همکاری آموزش و پرورش عملیاتی می‌کند.

طاهری همچنین از برگزاری مسابقات امدادی «رفاقت مهر» در استان خبر داد و گفت: این مسابقات هرساله برای کانون‌های جوانان، طلاب و دانشجویی در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در رشته‌هایی همچون حمل مصدوم، اسکان اضطراری، امداد و کمک‌های اولیه و زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان همچنین از برگزاری المپیاد فرهنگی و ورزشی جوانان جمعیت هلال احمر استان خبر داد و افزود: به منظور پویایی و فعال‌سازی هرچه مطلوب‌تر فعالیت‌های ورزشی با هدف ارتقای سطح آمادگی جسمانی جوانان و ایجاد روحیه نشاط، شادابی و انگیزه به منظور حفظ و جذب جوانان، المپیاد فرهنگی، ورزشی طرح مذکور اجرایی شد.

وی از دیگر طرح‌های اجرایی شده توسط جمعیت هلال احمر استان را «طرح ملی عاری از دخانیات» اعلام کرد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها و داشتن جامعه‌ای سالم با کاهش مصرف دخانیات، طرح محله عاری از دخانیات اجرایی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این برنامه دانش‌آموزان عضو کانون دانش‌آموزی هلال احمر با اهدای شاخه گل به افرادی که در حال استعمال دخانیات بودند، از آنها درخواست کردند تا به منظور حفظ سلامتی خود و سایر هم‌نوعان از کشیدن سیگار خودداری کنند.

وی افزود: طرح ملی محله عاری از دخانیات با هدف فرهنگ‌سازی و داشتن جامعه‌ای سالم، توسط کانون‌های دانش‌آموزی سراسر استان اجرایی شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان همچنین به اجرای طرح مانور امدادی در خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و ادامه داد: طرح مذکور با در نظر گرفتن ضرورت آموزش امدادی در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی و با توجه به اینکه در حوادث طبیعی و غیر طبیعی یکی از نقاط پر مخاطره دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی است، اجرایی شد.

وی همچنین به برگزاری المپیاد جوانه در قالب نخستین جشنواره ورزشی، امدادی نونهالان هلال احمری اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی اعضای کانون غنچه‌های هلال احمر با تاریخچه، اصول، و اهداف هلال احمر و توسعه فرهنگ ایمنی و خود امدادی بود.

طاهری ادامه داد: شناخت اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، شناخت برخی اصول و روش‌های ایمنی و امدادی از جمله آشنایی و فراگیری اصول و روش‌های استاندارد پناهگیری و خروج از جمله موضوعاتی بود که در قالب این طرح آموزش داده شد.

ارسال نظرات