واحدهای تولیدی و بخش خصوصی متولی اصلی اشتغال و تولید در کشور و استان زنجان هستند.
کد خبر: ۸۷۶۳۰۵۹
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در بیست و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اینکه بخش خصوصی متولی اصلی اشتغال و تولید در استان زنجان است، گفت: تولیدکنندگان بخش خصوصی و دستگاههای اجرایی دولتی باید ارتباط دوطرفه و تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند.

اسدالله درویش امیری ضمن قدردانی از انسجام و هماهنگی مدیران دولتی استان در جهت رفع موانع تولید افزود: دستگاههای اجرایی و خدمات رسان عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید می توانند با برقراری تعامل با تولیدکنندگان بخش خصوصی، نقش موثری در راستای تسهیل و رفع موانع تولید ایفا نمایند.

استاندار زنجان حمایت از تولیدکنندگان بخش خصوصی را از جمله وظایف دستگاههای اجرایی و خدمات رسان دولتی عنوان نمود و از سوی دیگر از بخش خصوصی خواست تا مطالبات و حقوق دستگاههای دولتی را به موقع پرداخت نمایند تا از انباشته شدن مطالبات و ایجاد موانع واحدهای تولیدی جلوگیری شود.

همچنین در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص پیگیری های صورت گرفته جهت تفویض اختیار بررسی استانی ارزیابی زیست محیطی طرحهای صنعتی گفت: با همکاری اداره محیط زیست موفقیت هایی در این زمینه بدست آمده و جهت تحقق کامل تفویض اختیارات ،پیگیری های لازم در حال انجام است.

مهندس فغفوری افزود: با تصویب کارگروه ،بانکهای عامل تسهیلات واحدهای تولیدی که در قالب طرح رونق تولید و از طریق سامانه ی بهین یاب به آنها معرفی می گردند را عینا به همان میزان قرارداد شده باید کارسازی نمایند .

دبیر کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از برخی مکاتبات و شکواییه ها از واحدهای صنعتی خبر داد که این مکاتبات با مقاصد خاص و از طرف اقشار مختلف مردم چاپ و توزیع میگردد.

فغفوری افزود : مقرر شده است تا به اینگونه مکاتبات و شکایتها که به صورت امضا محفوظ و عناوین دیگر مشاهده میشود ترتیب اثر داده نشود .

فغفوری با اشاره به طولانی بودن فرآیند اخذ تسهیلات بانکی گفت : با دستور استاندار،مقرر گردیده است تا بانکهای عامل پس از تکمیل مدارک ،حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به اعلام نتیجه ی بررسی به دبیرخانه کارگروه تسهیل اقدام نمایند

گفتنی است در ادامه این جلسه مشکلات شش واحد صنعتی استان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

پس از پایان بیست و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، استاندار زنجان به همراه اعضای کارگروه از بخش های مختلف شرکت خالص سازان روی نظیر بخش خردایش، الکترولیز و نیروگاه برق بازدید نمودند.

ارسال نظرات