خبرهای داغ:

موج تغییرات مدیریتی در شهرستان بوکان/ تودیع و معارفه سه مدیر ظرف 12 روز

موج تغییرات در حالی طی 12 روز گذشته در بوکان به اوج خود رسیده است که عملا بعد از انتخابات هفتم اسفند آرامشی شکننده فضای سیاسی این شهر را در بر گرفته بود.
کد خبر: ۸۷۶۳۰۳۴
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، این روزها اخبار زیادی از تغییرات گسترده مدیریتی در سطح ارگانهای دولتی شهرستان بوکان به گوش می رسد که در نوع خود در تاریخ این شهر بی سابقه بوده است.

موج تغییرات در حالی طی 12 روز گذشته در بوکان به اوج خود رسیده است که عملا بعد از انتخابات هفتم اسفند آرامشی شکننده فضای سیاسی این شهر را در بر گرفته بود.

این آرامش شکننده که طی 8 ماه گذشته بر بوکان حاکم بود در حالی شکست که قبل از آن نیز تغییرات مدیریتی را در این شهر ولی به فواصل زمانی شاهد بودیم اما حجم تغییرات 12 روز گذشته که طی آن سه ارگان مهم شهری دچار تغییر و تحول شدند سئوالات زیادی را در میان افکار عمومی ایجاد کرده است.

حال این سئوالات در میان افکار عمومی ایجاد شده که افزایش حجم تغییرات مدیران بوکانی طی چند روز گذشته با چه هدفی و نماینده مردم بوکان در مجلس چه نقشی در این جابجایی ها دارد؟

اما شاید سوال اصلی این باشد که این تغییرات چرا و به چه دلیل در این زمان انجام می شود و درست در سال آخر عمر دولت تدبیر و امید که انتقادات فراوانی نیز به عملکرد مدیران آن در مباحث و موضوعات گوناگون بویژه در بحث بی کاری فزاینده، پروژه های بر زمین مانده، مرگ و میر های جاده ای در بوکان بر سر زبان ها است؟

هر چند با مروری به انتصاب های چند روز گذشته در بوکان می توان تا حدود زیادی به سوالات بالا پاسخ داد.

به هر حال آنچه که در این میان کاملا نمایان است حرکت با شیب تند تغییر و تحولات جدید در فضای مدیریتی بوکان است که این مهم نشان می دهد مدیران ارشد شهرستانی از وضعیت موجود مدیران انتصابی خود طی سه سال گذشته به هیچ وجه راضی نبوده و نیستند.

ولی نباید این نکته را فراموش کرد، مدیران جدیدی که معرفی و معارفه شدند هر کدام به نوبه خود از چهره های شناخته شده این شهرند و امید می رود بتوانند مشکلات و نواقص دستگاه های مربوطه را تا حدود زیادی بر طرف کنند، اگر نزدیکی آنان به نماینده بوکان باعث به وجود آمدن مثال معرف لیوان روی میز نشود.

بی گمان تغییر و تحولات در ادارات بوکان به همین چند اداره ختم نخواهد شد و طی هفته های آتی نیز باز شاهد تودیع و معارفه های دیگری در سطح شهر خواهیم بود که می توانند بسیار خبر ساز باشند.

اگر چه احتمال اینکه این تغییر و تحولات به نوعی کسب آمادگی برای 2 انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در خرداد 96 خواهد بود امری بدیهی باشد ولی باید این مهم را ذکر کرد که تغییر و تحولات در بین مدیران امری لازم و ضروری است.

اگر تغییرات بر مبنای اصل چرخش نخبگان و به‌منظور تحول و پویایی بیشتر و استفاده مطلوب‌تر از همه نیروهای توانمند باشد بر پویایی جامعه و افزایش توانمندی تاثیرگذار است.

آنچه مهم و لازم است، مدیران در طول مدت خدمت خود باید با اطمینان خاطر به انجام مسئولیت و خدمت به همشهریان بپردازند و بدون وابستگی فردی و شخصی و تنها در چهار چوب قانون و در راستای وحدت و همگرایی با دیگر مسئولان شهرستانی سعی در رفع معایب و مشکلات حوزه مدیریتی خود کنند.

به هر حال با شروع تغییر و تحولات گسترده در مدیران شهرستانی، انتظار می‌رود در صورت داشتن رویکردی برای تغییر مدیران فاکتورهایی مدنظر قرار گیرد و نسبت به انتصاب نیروهای بومی، انقلابی، ولایت‌مدار، دست‌پاک و کارآمد و البته بدون حاشیه در سطح مسئولان ارشد شهرستانی همت شود.

گفتنی است تا کنون و بعد از انتخابات هفتم اسفند 94 ریاست ادارات دامپزشکی، اداره آب یاری، راه و شهر سازی سابق، کمیته امداد امام خمینی( بازنشسته)، تبلیغات اسلامی، آبفای شهری، شبکه بهداشت و درمان جابجا شدند که سه تودیع و معارفه آن در 12 روز گذشته بوده است.

ارسال نظرات