خبرهای داغ:
اگر اندک حساب و کتاب ریاضی بدانند با توجه به هزینه هر دانشجوی بورسیه که در حال حاضر تقریبا هر نفر ۴۰ میلیون می باشد این حرف یعنی دانشگاه کاشان باید در آن مقطع ۵۰ دانشجوی بورسیه داشته باشد در حالیکه از بدو تاسیس دانشگاه کاشان تاکنون در ۴۰ سال جمعا این تعداد دانشجوی بورسیه را به خود ندیده است.
کد خبر: ۸۷۶۲۸۷۷
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹

به گزارش به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس دفتر نماینده کاشان و آران و بیدگل اظهارات اخیر یکی از نمایندگان در خصوص پرونده دانشجوی بورسیه فوت شده دانشگاه کاشان را برای تاثیرگذاری بر جلسه آتی کمیسیون آموزش و تحقیقات ارزیابی کرد.

عباس کتابی با ابراز تاسف از بی اخلاقی یکی از نمایندگان مجلس و تهمت ها و افتراهای مطرح شده از جانب وی در خصوص نماینده مردم شریف کاشان و آران و بیدگل اظهار کرد: این سخنان مصداق بارز نشر اکاذیب و برای تاثیرگذاری بر فضای جلسه آتی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه هفته جاری است.

وی با اشاره به مطالب کذب مطرح شده توسط این فرد، تاکید کرد: طبق تصمیم گیری اعضای کمیته پیگیری پرونده دانشجوی بورسیه فوت شده دانشگاه کاشان، مصاحبه در این خصوص صرفا بر عهده رئیس و سخنگوی این کمیته آقای دکتر ساداتی نژاد است.

رئیس سابق دانشگاه کاشان با تاکید بر گزارش تحقیقی و تخصصی تهیه شده در خصوص فوت دانشجوی بورسیه دانشگاه کاشان، گفت: نگرانی و بداخلاقی عده ای سیاست زده از طرح این گزارش در کمیسیون علت دستپاچگی و بی اخلاقی آنان است.

وی افزود: مطالب مطرح شده خلاف واقع و مصداق بارز نشر اکاذیب و تهمت و افتراست که بیشتر بازنشر تخریب ها و مطالب دروغ قبل از انتخابات اسفند 94 بوده است و موضوع از مجاری قانونی برای این فرد و نشر دهندگان پیگیری می شود.

عباس کتابی با تاکید بر پیگیری تخصصی موضوع فوت دانشجوی بورسیه و جامع و کامل بودن تحقیقات انجام شده در کمیته مربوطه اظهار کرد: این گزارش حاصل ساعت ها کار دقیق کارشناسی بوده است و مقرر شده نتایج تحقیقات بعمل آمده در جلسه سه شنبه هفته جاری کمیسیون آموزش و تحقیقات قرائت و در مورد آن رای گیری شود.

وی افزود: اتهامات کذب مطرح شده از جانب این نماینده که خود دخیل در ظلم به دانشجویان بورسیه بوده است صرفا برای ملتهب کردن فضا و مقدمه چینی برای تحت تاثیر قرار دادن جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و سایر اهداف سیاسی و جناحی است.

رئیس سابق دانشگاه کاشان با اشاره به بیانات سال گذشته مقام معظم رهبری در دیدارجمعی از استادان دانشگاه‌های کشور با ایشان در خصوص پرهیز از حاشیه سازی و سیاست بازی در دانشگاه ها تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال قبل از عده ای که در حق دانشجویان بورسیه ظلم کردند شدیدا انتقاد کرد و رفتار آنها را خلاف قانون، تدبیر و اخلاق بر شمردند.

وی افزود: اتهامات مطرح شده از جانب این شخص که از قضا جزو مسئولان ظلم کننده به دانشجویان بورسیه بوده تلاش برای خارج کردن پرونده علت فوت دانشجوی بورسیه دانشگاه کاشان از مسیر کارشناسی آن است.

کتابی در ادامه در خصوص مطالب مطرح شده توسط این نماینده گفت: مصاحبه شونده در سخنانش ادعاهایی مطرح کرده که جدای از کذب بودن تمام آنها، این موارد مربوط به بعداز زمان ریاست دکتر ساداتی در دانشگاه کاشان بوده است و دانشجوی مرحوم ورودی مهر سال 1390 بوده است نه بورسیه سال 1389  در حالیکه دکتر ساداتی نژاد از اردیبهشت سال 1390 معاون وزیر علوم و تحقیقات بوده اند.

وی با اشاره به تکذیب اختصاص 20 میلیارد ریال به دانشگاه کاشان برای بورسیه دانشجویان در سال 1389 گفت : اگر اندک حساب و کتاب ریاضی بدانند با توجه به هزینه هر دانشجوی بورسیه که در حال حاضر تقریبا هر نفر 40 میلیون می باشد این حرف یعنی دانشگاه کاشان باید در آن مقطع 50 دانشجوی بورسیه داشته باشد در حالیکه از بدو تاسیس دانشگاه کاشان تاکنون در 40 سال جمعا این تعداد دانشجوی بورسیه را به خود ندیده است.

کتابی در مورد سایر ادعاهای تکراری مطرح شده توسط این فرد افزود : تمام حسابها و گردش مالی دانشگاهها از سوی دو مرجع مستقل دیوان محاسبات و حسابرس مستقل هیئت امناء حسابرسی می شود و برای کسانی که با الفبای کار اجرایی دولتی آشنا هستند واضح است که وجود کوچکترین مشکل یا ابهام مالی با دقت کامل از سوی این دو نهاد رصد و رسیدگی می گردد و بنابر این طرح برخی ادعاهای بی اساس صرفا با انگیزه تخریب و تحت الشعاع قرار دادن نتیجه تحقیقات کمیته است.

این استاد دانشگاه کاشان تصریح کرد : در این شانتاژ تخریبی در حالی آقای ساداتی نژاد به افشای مطالب محرمانه این دانشجوی محروم و ذی حق متهم شده است که مصاحبه شونده خود در اقدامی خودسرانه و غیرمجاز در این رابطه مصاحبه کرده و در مطلبی خلاف واقع و غیر اخلاقی آن مرحوم را دانشجویی ضعیف با کارنامه علمی ضعیف توصیف کرده که با رانت دولت قبل بورسیه دانشگاه کاشان شده است.

وی یادآور شد : اطلاع رسانی پرونده پیگیری علت فوت دانشجوی دانشگاه کاشان طبق مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر عهده دکتر ساداتی نژاد نماینده مردم شریف کاشان و آران و بیدگل بوده است و باید به صراحت گفت این فرد با مصاحبه در این خصوص از این مصوبه عدول و خلاف مقررات عمل کرده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها