2212 نفر نابینا و کم بینا تحت پوشش در استان زنجان از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۶۲۸۵۴
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید به عزیزان روشندل، گفت : روز بیست و چهارم مهر ماه ، روز جهانی نابینایان ( عصای سفید ) با شعار" زندگی مستقل را هم اکنون شروع کن" نامگذاری گردیده است. و عصای سفید نیز بعنوان نماد و پرچمی به نشان استقلال و توانمندی در دست روشندلان عزیز می باشد.

محمد محمدی تعداد افراد نابینا و کم بینا تحت پوشش بهزیستی در سطح استان را 2212 نفر اعلام کرد و افزود : از این تعداد 419 نفر از خدمات مستمری بهره مند هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه52 نفر از نابینایان و کم بینایان در سطح استان زنجان دانشجو می باشند و از تسهیلات کمک هزینه تحصیلی این سازمان استفاده می‌کنند ادامه داد : تعداد 64 نفر از نابینایان و کم بینایان تحت پوشش در سطح استان نیز در عرصه های مختلف ورزشی حضوری فعال و پر رنگ دارند.

محمد محمدی یکی از راهکارهای توانمند‌سازی معلولان بویژه نابینایان را افزایش میزان فعالیت‌های ورزشی عنوان نمود و خاطر نشان کرد : در سال گذشته تیم دوومیدانی بانوان نابینا و کم بینا در استان زنجان موفق به کسب مقام اول و امسال نیز موفق به کسب مقام سوم کشوری شدند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان عمده مشکلات جامعه بینایی را تردد در سطح شهر و عدم وجود چراغ راهنمایی ویژه نابینایان، کمبود مسیرهای برجسته در پیاده روها ،اختلاف سطح چشمگیر بسیاری از پیاده‌روها وانجام عملیات حفاری عنوان نمود و خاطر نشان کرد: شهر بدون مانع " از مفاهيمی است که نه تنها میتواند به معلولان جسمی زندگی جديدی ببخشد بلکه برای تمامی افراد جامعه نوید بخش محيط سالم و امنی برای زندگی است که زیربناهای " مساوی سازی فرصتها" و نگاه " حقوق انسانی " در ساخت اين مفهوم نقش چشمگیری داشته باشد.

ارسال نظرات