خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه بیرجند خبر داد

افتتاح نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته ای ایران در دانشگاه بیرجند

رئیس دانشگاه بیرجند از افتتاح سی و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته ای ایران اول آبان ماه در پردیس این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۲۸۴۸
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، خلیلی رئیس دانشگاه بیرجند صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سی و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در پردیس شوکت آباد دانشگاه بیرجند، مقابل دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه از سوی سازمان انرژی اتمی ایران و با همکاری دانشگاه بیرجند برای اولین بار در شرق کشور برگزار می شود. متشکل از 23 غرفه است و آخرین دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در آن به نمایش گذاشته می شود.

خلیلی با بیان اینکه افتتاح این نمایشگاه یکم آبان ماه است و تا پنجم آبان ماه برای بازدید دائر است افزود: ساعت بازدید از نمایشگاه صبح ها از ساعت 30:8 تا 12 و عصرها از ساعت 14 تا 17 است.

وی ادامه داد: این نمایش توضیح محور است و کارشناسان مربوطه از سازمان انرژی اتمی کشور غرفه ها را برای بازدید کنندگان تشریح می کنند و در پایان مسابقه علمی برگزار و به نفرات برگزیده جوایز نفیسی اهدا می شود.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای هسته ای ایران ساعت 9 صبح شنبه اول آبان ماه با حضور مسئولین استان و معاون سازمان انرژی اتمی کشور برگزار می شود.

وی اضافه کرد: اهداف برگزاری این نمایشگاه آگاه سازی افکار عمومی نسبت به دانش بومی صنعت هسته ای، رفع ابهام در زمینه فعالیتهای هسته ای به لحاظ ایمنی و زیست ـ محیطی و سیاسی جهت خنثی سازی تبلیغات منفی دشمنان، ایجاد علاقمندی و جذب کارشناسان، تقویت خودباوری و غرور ملی و نیز معرفی کاربردهای جانبی این صنعت در کشاورزی و پزشکی است.

خلیلی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه سه بخش چرخه سوخت(تولید سوخت)، نیروگاه(تولید انرژی) و کاربردهای جانبی صنعت هسته ای را شامل می شود.

وی ادامه داد: حدود 500 عدد اقلام نمایشگاهی شامل 225 قلم بخش چرخه سوخت و نیروگاه و 275 قلم بخش کاربردهای جانبی صنعت هسته ای است و 6 ماکت بزرگ و نمایش ماشین سانتریفیوژ را شامل می شود.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: اولین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور چهارم آذرماه سال 87 در دانشگاه تهران برگزار شد.

وی افزود: دانشگاه در انجام وظایف خود در علاوه بر آموزش و پژوهش در حوزه های فرهنگی ، فن آوری و اجتماعی حضور دارد و این گامی در جهت تعامل دانشگاه با جامعه و نمایش توانمندی های داخلی کشور است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار