رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابهر:

کشف بیش از ۳۷۵ کیلو گرم مواد گوشتی فاسد در شهرستان ابهر

۳۷۵ کیلو گرم مواد گوشتی فاسد و غیر قابل مصرف در شهرستان ابهر کشف و معدوم شد.
کد خبر: ۸۷۶۲۸۴۴
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابهر از کشف بیش از ۳۷۵ کیلو گرم مواد گوشتی فاسد خبر داد و گفت: در جریان بازدیداز محل فروش مواد غذایی در شهرستان ابهر ۱۵ مورد تخلف کشف که در نهایت چهار مورد از آنها منجر به صدور رای قضایی شد.

امیرعلی کلانتری افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری، ۹۰۰ بازدید از مراکز پخش مواد گوشتی انجام شد که در پی آن ۳۷۵ کیلوگرم انواع مواد گوشتی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و معدوم شده است.

وی اظهار داشت: در جریان بازدیداز محل فروش مواد غذایی در شهرستان ابهر ۱۵ مورد تخلف کشف که در نهایت چهار مورد از آنها منجر به صدور رای قضایی شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابهر تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۵۵ مرغداری گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه و ۸ مرغداری تخم گذار به ظرفیت ۴۳۳ هزار قطعه و ۱۲ مرغداری مادر گوشتی به ظرفیت ۵۴۶ هزار قطعه تحت نظارت این شبکه بوده است.

کلانتری با بیان اینکه در سالجاری حدود ۱۵ هزار و ۶۰۰ تحت نظارت اداره دامپزشکی شهرستان بوده تاکید کرد: ۱۷۵ هزار راس گوسفند و بز در سطح روستاها و دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی شهرستان نیز تحت نظارت این اداره وجود دارد.

وی افزود: شبکه دامپزشکی شهرستان ابهر به فعالیت یک کشتارگاه صنعتی طیور و یک شرکت بسته بندی و قطعه بندی گوشت، یک واحد تولید پودر پروتئین هیدرولیزه شده و بیش از ۱۰۰ واحد عرضه کننده گوشت قرمز و سفید و فرآورده های غذایی خام دامی نیز نظارت دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابهر با بیان اینکه ۲ واحد داروخانه و ۲ مرکز واکسیناسیون نیز در این شهرستان وجود دارد تاکید کرد: ۱۲ نفر از همکاران در واحدهای تولیدی اعم از کشتارگاه و مزارع مرغ مادر بر تولیدات نظارت دارند.

کلانتری افزود: کارشناسان این شبکه از تمامی مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد خام دامی در سطح شهر بازدید کرده و بر بهداشت این مواد نظارت مستقیم دارند.

وی با اشاره به واکسناسیون انجام شده دام خاطر نشان کرد: در شش ماهه اول سال ۱۳۹۵ بیش از ۳۴۵ هزار نوبت سر دام را علیه بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام مایه کوبی شده اند.

کلانتری با بیان اینکه تعداد دامداری های سنتی در کشور بسیار بیشتر از دامداری های صنعتی است خاطر نشان کرد: تمامی روستاها به صورت سنتی مشغول دامداری هستند و این موضوع مشکلات بسیاری در حوزه بهداشت و پیشگیری بیماری های دامی به وجود می آورد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابهر با اشاره به شیوع بیماری تب برفکی در شهرستان، خاطر نشان ساخت: شیوع بیماری تب برفکی امسال در سطح روستاها تلفات و خسارت های بسیاری را وارد کرد.

ارسال نظرات