آبان ماه امسال و در رويداد گردشگري سفره ايراني؛
سرپرست معاونت گردشگري اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: غذاهاي محلي استان سمنان در چهارمين رويداد گردشگري سفره ايراني در مشهد معرفي مي‌شوند.
کد خبر: ۸۷۶۲۸۴۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، مريم سلمانيان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: استان سمنان با سه غذاي اصلي شامل "ته چين گرمسار"، "ديگي سنگسر" و "سبزي پلوي سمناني" در بخش مسابقه غذاي اصلي شركت مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه اين رويداد با رويكرد آئين‌هاي مذهبي و سفره‌هاي نذري برگزار مي‌شود، افزود: برگزيدگان بخش غذاي اين رويداد گردشگري به ليست غذاهاي رستوران و مراكز پذيرايي كشور افزوده مي‌شوند.

وي با بيان اينكه اين رويداد از پنجم تا هفتم آبان ماه در مشهد برگزار مي‌شود، گفت: با توجه به اينكه استان سمنان در بين استان‌هاي منطقه چهار قرار دارد، غذاهاي استان با غذاهاي محلي استان‌های خراسان رضوي، خراسان شمالي، خراسان جنوبي رقابت مي‌كنند.

سلمانيان افزود: برگزاري مسابقه انتخاب پيش غذا و دسر و دمنوش برتر محلي و برپايي غرفه‌هاي ارائه غذاهاي سنتي استان و صنايع دستي مرتبط با سفره ايراني نيز از ديگر بخش هاي اين رويداد است.

وي برندسازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری جهان، استانداردسازی واحدهای پذیرایی ملی و بومی، جذب گردشگر، حمایت از تنوع فرهنگی و غذایی و معرفی غذاهای سالم به مردم و گردشگران را از اهداف این رويداد عنوان كرد.

سرپرست معاونت گردشگري اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: احیای غذاهای سنتی، معرفي غذاهاي بومي مهجور مانده يا در حال فراموشي، تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری و تبدیل غذاهای بومی و سنتی به یکی از جاذبه‌های هر منطقه و ترغیب رستوران‌ها برای قرار دادن غذاهای محلی در منوی خود از ديگر اهداف برگزاری این رويداد است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها