رییس آموزش و پرورش شهرستان سرخه گفت: مشارکت والدین در برنامه های آموزشی امری ضروری است تا با هم فکری و هم اندیشی شاهد رشد و پویایی هر چه بیشتر فرزندان این آب و خاک باشیم.
کد خبر: ۸۷۶۲۸۱۶
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سرخه، محمد دستورانی رییس آموزش و پرورش شهرستان سرخه در تجمع دخترانه تحت عنوان «ما زنده ایم» که در مدرسه 15 خرداد سرخه برگزار شد، ضمن بیان یکی از شعارهای هفته اولیا و مربیان با مضمون «پیوند اولیا و مربیان، خانواده، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی» گفت: با ایجاد تعامل بین این سه عامل دانش آموزان رشد یافته ای خواهیم داشت که آینده سازان ایران اسلامی خواهند شد.

وی افزود: هم سویی روشهای آموزشی و تربیتی در سه سطح خانه، مدرسه و جامعه در تربیت دانش آموزان مؤثر است.

رییس آموزش و پرورش شهرستان سرخه اضافه کرد: مشارکت والدین در برنامه های آموزشی امری ضروری است تا با هم فکری و هم اندیشی شاهد رشد و پویایی هر چه بیشتر فرزندان این آب و خاک باشیم.

دستورانی با توجه به برگزاری مراسم «نهضت دخترانه ما زنده ایم» در مدرسه 15 خرداد شهرستان سرخه عنوان کرد: با توجه به این شعار زنان جامعه اسلامی باید بر خود ببالند که اسوه و الگوهایی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب کبری(س) الگو و اسوه شان است و با تأسی از راه و هدف این چنین الگوهایی بی نظیر در راه اهداف والای خود گام بردارند.

وی تصریح کرد: با مطالعه در زندگی این بزرگان واین اسوه های حجاب و عفاف و تحلیل کردن و تبدیل شدن به باور قلبی، دختران ما شاهد آثار و برکات آن را در رفتار و شیوه زندگی خود خواهند بود.

رییس آموزش و پرورش شهرستان در ادامه بیان کرد: اگر گوهر وجودی زن دچار آسیب ، لطمه و آلودگی شود؛ کانون خانواده به خطر خواهد افتاد و حتی باعث از هم پاشیدن کانون گرم خانواده خواهد شد؛ بنابراین حفظ و حراست از این گوهر وجودی برای در امان ماندن از آسیب یک امر ضروری است که باید مسئولین و خانواده به آن توجه لازم را داشته باشند.

وی الگوهای تاریخی در دوران های مختلف را خاطر نشان کرد و گفت: اولین الگو زنان عالم اسلام فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) هستند؛ بعد از آن زنان تاریخ ساز دوران رضا شاه پهلوی که با ایستادگی در برابر قانون کشف حجاب با شجاعت و درایت و حفظ حجاب و عفاف ایستادگی کردند و در آخر زنان و مادران هشت سال دفاع مقدس که با حضور پرنگ خود در تمام عرصه ها و با بردباری و استقامت در برابر سختی های الگوی برای نسل حاضر و نسلهای بعد از خود شدند و زنان جامعه اسلامی با داشتن چنین الگوهای بزرگ و اسوه های مقاومت باید در راه زنده نگه داشتن نهضت شان تلاش کرده و باید قدردان چنین الگوها و اسوه هایی باشند.

دستورانی ابراز کرد: «نهضت دخترانه ما زنده ایم» با هدف شاخص برگرفته از پیام مقام معظم رهبری(الگوی سوم) و در مسیر شهدای زن شامل عفت،شجاعت،احساس مسئولیت و عطوفت است که در این راستا دختر مسلمان باید سه هدف را دنبال کند؛ حفظ سلامت جسمی با بهداشت و ورزش ، حفظ سلامت روحی با عبادت، اخلاق، ادب و خوش رفتاری و تعامل با اجتماع و دوری از انزوا با این راهکارها با نشاط و با روحیه بالا به تحصیل و مطالعه پرداخته تا راه رشد و تکامل را با موفقیت طی کند.

وی بر حفظ هویت اسلامی، فرهنگی، اجتماعی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر شاهدیم که زنان جلوتر از مردان در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی وفرهنگی و... به فعالیت می پردازند، که باید این حوزه ها را با مطالعه بیشتر رشد داده تا اندیشه های کوچک به اندیشه های بزرگ تبدیل شوند؛ زیرا اندیشه های کوچک با کمترین آسیبی دچار لغزش خواهند شد؛ اما اندیشه های بزرگ در برابر طوفانهای سهمگین ایستادگی و مقاومت خواند کرد و از پا نخواهند افتاد تا به هدف خود دست پیدا کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها