مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خبر داد؛
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از توجه به زیارت اربعین در بقاع متبرکه سمنان خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ عاشورا امری همیشگی است.
کد خبر: ۸۷۶۲۸۰۵
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی با اشاره به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم‌الحرام و صفرالمظفر در استان سمنان، با اشاره به اینکه داعش و تکفیری‌ها یزیدیان زمان ما هستند و حامیان آن‌ها نیز در جبهه اسلام یزیدی قرار دارند، اضافه کرد: امروز در کنار ایران، مردم مظلوم فلسطین، سوریه، عراق و یمن در جبهه اسلام حسینی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین در کنار زیارت عاشورا عهدی نسبت به امام معصوم (ع) است، تصریح کرد: امروز وظیفه خطیری بر گردن ماست؛ زیارت امام حسین (ع) در اربعین بسیار تأکید و سفارش شده است و اثرات بسیار مادی و معنوی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، قرآن و امام حسین (ع) را که مصداق عترت ماندگار است، دارای اهمیت بسیاری دانست و اضافه کرد: یاران امام حسین (ع) در عاشورا ولایتمداری را شفاف به جامعه بشریت نشان دادند و ما هم باید در عصر غیبت امام زمان (عج)، ولایتمداری را در حق مقام معظم رهبری، نایب بر حق امام زمان (عج) تمام کنیم.

واحدی در مورد اهمیت بقاع متبرکه و امام‌زادگان در ترویج فرهنگ عاشورا و بصیرت عاشورایی، تصریح کرد: امام‌زادگان باعث نشر اسلام و محور پایگاه اسلام بودند و اثرات زیادی در بحث ترویج مقدسات و دستورات پیامبر گرامی اسلام (ص) داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد: باید از این جایگاه‌های مقدس امر ترویج بصیرت عاشورایی و فرهنگ عاشورا با وجود هجمه‌های دشمن به اسلام ناب محمدی (ص) حمایت صورت گیرد.

واحدی بیان کرد: مبارزه با خرافات هم باید صورت گیرد و روش و منش، اخلاق و رفتار امامان معصوم (ع) برای مردم تبیین و گفته شود.

وی اظهار کرد: از حسین گفتن تا حسینی شدن را در مسیر شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران شاهد بودیم و این خط به‌ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس بسیار نمود داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها