استاد حوزه و دانشگاه گفت: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای قیام عاشورا پی‌ریزی شد و امروز باید سبک زندگی حسینی در سوگواره بصیرت عاشورایی تبیین شود.
کد خبر: ۸۷۶۲۷۹۸
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم بهاری با اشاره به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم‌الحرام و صفرالمظفر در استان سمنان اظهار داشت: ماه‌های محرم و صفر باید ایام نشر فرهنگ و بصیرت عاشورایی باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: فرهنگ و بصیرت عاشورایی نجات‌بخش جامعه بشریت از زنگار و رهایی‌بخش از زنجیر کفر و ظلمت و زمینه‌ساز چنگ زدن به ریسمان عزت و آزادگی است و باید این مهم در جامعه ترویج داده شود.

این کارشناس مذهبی کشورمان با تأکید بر اینکه بقاع متبرکه و امام‌زادگان در ترویج فرهنگ عاشورا نقش بسزایی دارند، اضافه کرد: این نقش محوری است و باید با سیاست‌های دقیق در راستای نشر بصیرت عاشورایی گام‌های بلندی باید در این زمینه برداشت.

بهاری با اشاره به سبک زندگی حسینی، سبک زندگی سیدالشهدا (ع) را عصاره سیره نبوی، علوی و فاطمی برشمرد و تصریح کرد: قیام عاشورای امام حسین (ع) منبع تبلور تمامی این ارزش‌هاست.

وی با بیان اینکه سبک زندگی حسینی باید در ماه‌های محرم و صفر ترویج داده شود، اضافه کرد: سبک زندگی حسینی، معرفت، ایمان و تقوای الهی و اوج بندگی و بخشش، استکبارستیزی و آزادگی بوده و تمام ارزش‌ها را دربر دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه پی انقلاب اسلامی ایران با تکیه‌بر قیام عاشورا و برگرفته از تفکر انقلابی امام راحل بر مدار قیام عاشورا سیدالشهدای امام حسین (ع) ریخته شده است، افزود: استکبارستیزی که از دروس عاشوراست، در دل و عمق نظام جمهوری اسلامی ایران یافت می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها