خبرهای داغ:
مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان خبر داد

آغاز به کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان/ اصفهان معین خوزستان در اربعین

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: با ادغام راهداری اداره کل راه و شهرسازی در اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با 990 پرسنل کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۸۷۶۲۷۸۸
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، داریوش امانی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: اخیراً بخش راهداری اداره کل راه و شهرسازی در اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها ادغام شد که از ادغام این دو مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان تشکیل شده است.

وی افزود: بر اساس این ادغام، 900 نفر به 90 نفر اضافه شد تا اداره جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با 990 پرسنل کار خود را آغاز کند، همچنین 650 دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک از اداره راه و شهرسازی جدا و به این اداره افزوده شد.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان این که ضرورت این ادغام از مدت‌ها قبل حس می‌شد عنوان کرد: ادغام این دو اداره به ویژه از زمانی که دو وزارت خانه مسکن و راه و ترابری سابق ادغام شدند حجم کار در ادارات راه و شهرسازی زیاد بود و کمتر به جاده اهمیت داده می‌شد.

وی ادامه داد: این ادغام ده سال پیش در ستاد وزارت خانه سابق انجام شد اما آن زمان تنها در وزارت خانه اتفاق افتاد اما در استان‌های مانند گذشته فعالیت انجام می‌گرفت.

* اذغام این دو سازمان در راستای چابک سازی بود

امانی عنوان کرد: کارهای موازی و عدم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف باعث می‌شد تا مقداری بحث بهره‌وری هم کاهش پیدا کند، بر اساس همین تصمیمات به این نتیجه رسیدند که راهداری در سازمان حمل و نقل پایانه‌ها ادغام شود.

وی ادامه داد: از همان زمان شروع به هماهنگی کارها با ستاد کار و این اقدام را پیش برد که اصفهان اولین استانی بود که ادغام را به صورت فیزیکی انجام داد.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان به ارائه آمار پرداخت و گفت: در بحث جابجایی بار در شش ماهه اول امسال نسبت به 6 ماه سال گذشته نزدیک به 7 درصد رشد داشته است؛ در موضوع جابجایی مسافر اداره کل حمل و نقل در شش ماهه اول سال نسبت به 6 ماهه اول سال گذشته، 6 درصد کاهش داشته است چراکه اکثریت مردم صاحب خودرو شده‌اند و با خودروهای شخصی خود بیشتر تردد می‌کنند.

وی عنوان کرد: پایانه جدید و شهرک جدید حمل و نقل جدید استان اصفهان در مساحت 100هکتار در شهرستان شاهین‌شهر کلنگ‌زنی شد و اقدامات اولیه برای احداث آن، در آینده نزدیک شروع می‌شود.

* افتتاح پایانه مسافربری خمینی‌شهر

امانی خاطرنشان کرد: پایانه مسافربری خمینی‌شهر افتتاح شد که در حال حضار در استان اصفهان 27 پایانه و 40 مجتمع خدماتی رفاهی وجود دارد که در زمینه مجتمع خدماتی رفاهی شاهد 5 درصد افزایش بوده‌ایم چراکه 2 مجتمع نسبت به 6 ماهه اول سال 94 اضافه شد.

وی ابراز کرد: تعداد پاسگاه‌های پلیس‌راه از 13 به 14 عدد افزایش یافت که 8 درصد افزایش داشته است و پلیس‌راه سمیرم به جمع دیگر پلیس‌راه‌ها اضافه شد.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: در تصادفات جاده‌ای متأسفانه در شش ماهه اول سال 95 نسبت به سال قبل 5 درصد افزایش داشته‌ایم که در تلاش هستیم تا این 5 درصد را با برنامه‌ریزی‌های مختلف به آماری منفی تبدیل کنیم.

وی تأکید کرد: تعداد محورهای مجهز به تردد شمار، 100 محور در استان اصفهان است که در مسیرهای رفت و برگشتی مجزا شده و امسال امیدواریم تا 10 عدد دستگاه تردد شمار دیگر در محورهای مواصلاتی نصب کنیم.

* افزایش 10 درصدی ترددها نسبت به 6 ماهه سال گذشته

امانی گفت: حجم عبوری خودروها از طریق آمار دستگاه‌های تردد شمار نزدیک به 10 درصد نسبت به 6ماهه اول سال گذشته افزایش داشته است که 122 میلیون تردد در 6 ماهه اول امسال در استان اصفهان انجام گرفته است؛ این در حالی است که در سال گذشته در 6 ماهه اول سال 111میلیون تردد در جاده‌های استان انجام گرفته شده است.

وی بیان کرد: نزدیک به 160 دستگاه دوربین در جاده‌های استان اصفهان وجود دارد که 55 دستگاه از این تعداد نظارت تصویری است و 105 عدد از آن‌ها دوربین ثبت تخلف هستند.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: نصب گارد ریل‌ها در استان کیفیت جاده‌های استان را ارتقا خواهد بخشید که بالغ بر 40 هزار گارد ریل 3 متری در جاده‌ها نصب خواهد شد و تا به حال 30هزار دستگاه آن در جاده‌ها نصب شده است.

وی با بیان اینکه 10 هزار صفحه گارد ریل هم قرار است نصب شود که حدود 50 درصد آن در جاده‌ها نصب‌ شده‌اند، تأکید کرد: بالغ بر 10 هزار گارد ریل 1 متری هم قرار است نصب شود که تا به حال 8 هزار عدد از آن‌ها در جاده‌ها نصب شده است.

امانی با بیان اینکه خط‌ کشی راه‌ها با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال وجود دارد که عملیات اجرایی آن آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تهیه و نصب تابلوهای اخطاری و انتظامی در جاده‌ها در حال انجام است.

* اطلاعات راه‌های استان را به ثانیه در اختیار داریم

وی با اشاره به اینکه تمام اقداماتی که در اداره راهداری انجام می‌شود بر اساس نیازسنجی است، افزود: با توجه به ادغام این دو سازمان، تمام اطلاعات در خصوص راه‌های استان را به ثانیه در دست داریم و می‌دانیم که کدام محور پر تردد، چه ایامی تردد زیاد و چه محورهایی تصادفات زیادی دارد.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان عنوان کرد: 75 پروژه روکش با اعتباری بالغ بر 270 میلیارد تومان از سال 93 تاکنون آغاز شده است و برای سال 95 و نیمه اول سال 96 اجرای 160 کیلومتر آسفالت حفاظتی برنامه‌ریزی شده است که انجام شود.

وی با بیان اینکه همچنین 600 کیلومتر را در برنامه‌ریزی‌ها داریم که در جاده‌های استان اصفهان اتفاق خواهد افتاد، اظهار کرد: اجرایی باکس‌های زیرگذر 10 دستگاه، ساماندهی تقاطع‌های هم‌سطح و غیر هم‌سطح در حد اعتبارات از جمله اقدامات در دستور کار این سازمان است.

امانی اضافه کرد: رفع نقاط پرحادثه و پرتصادف، ساماندهی و مرمت راهدارخانه‌ها، شانه‌سازی و اصلاح شانه‌های راه حدود 400 کیلومتر از دیگر اقدامات در دستورکار این سازمان است.

وی در رابطه با میزان اثربخشی سامانه‌های هوشمند در جاده‌ها گفت: با توجه به بهره‌برداری از فاز نخست پروژه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در آزادراه قم - اصفهان از اواخر سال گذشته بیش از 6 ماه از راه‌اندازی این سامانه‌ها می‌گذرد.

* کاهش 21 درصدی تصادفات در محور قم - اصفهان

مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: در این شش ماهه اول سال جاری ما نسبت به سال گذشته تخلفات در این آزادراه قم – اصفهان کاهش پیدا کرده است و در بحث تصادفات نزدیک به 21 درصد کاهش تصادفات را در این محور، بعد از نصب سامانه‌های هوشمند را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در بحث زیرساخت‌ها اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اولین پاسگاه پیش ساخته کشور را در استان اصفهان داشته‌ایم که در محور اصفهان - تهران افتتاح شد.

امانی با بیان اینکه دومین پاسگاه پیش ساخته کشور هم در محور نائین - سجزی ساخته خواهد شد که در حال حاضر اقدامات اجرایی آن در دستورکار است، ابراز کرد: بحث ساختمان فرماندهی پاسگاه پلیس راه استان اصفهان در دستورکار است که اقدامات برای ساخت آن آغاز شده است.

وی عنوان کرد: پاسگاه جدید محور سمیرم - شهرضا یکی دیگر از اقداماتی است که در دستورکار این سازمان قرار دارد و امیدواریم آن هم تا پایان سال کارهای اجرایی آن آغاز شود.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه بهره‌برداری از پاسگاه نائین - یزد در شش ماهه اول سال اتفاق افتاد، گفت: این اقداماتی است که سازمان در رابطه با پلیس راه در محورها در حال انجام است.

* هماهنگی برای اعزام مردم در اربعین

وی در خصوص ستاد اربعین اضافه کرد: با توجه به اینکه ریاست کمیته حمل و نقل به عهده سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای است، جلسات مشترکی با 12 دستگاه عضو این کمیته برگزار شد.

امانی ادامه داد: ستاد اربعین کشور استان اصفهان را پس از اینکه اقداماتی در خصوص مسائل مسافربری اصفهانی‌ها با مسؤولان ایلامی انجام داد، استان اصفهان را معین استان خوزستان کرد و قرار شد که مسافرین اصفهانی از مرز شلمچه و چزابه به سمت عتبات عالیات اعزام شوند.

وی بیان کرد: بعد از این اتفاق سریعاً گروه‌هایی از اداره راهداری و حمل و نقل استان اصفهان به مرزهای مربوطه به زائران اصفهان در خصوص شرکت در مراسم اربعین اعزام کرد که از مرزها بازدید انجام دادند و امیدواریم امسال هم همانند سال‌های گذشته به نحو احسن سرویس‌دهی مناسبی برای زائران اصفهانی داشته باشیم.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در پایان با بیان اینکه 2 هزار دستگاه اتوبوس سرویس‌دهی به زائران اصفهانی آماده شده است، ابراز کرد: از قبل اربعین حسینی همکاران این سازمان در مرزهای شلمچه و چزابه مستقر خواهد شد.

* 80 درصد تصادفات به دلیل عامل انسانی است

امانی افزود: عمده تصادفات مربوط به سواری‌های شخصی است و عامل اصلی تصادفات عدم توجه به جلو و واژگونی است که صد درصد تصادفات عامل انسانی دخیل است؛ در کل نیز 80 درصد تصادفات به دلیل عامل انسانی است.

وی با اشاره به مشکلاتی که سال گذشته در زمان اربعین در مرز مهران به وجود آمد، خاطر نشان کرد: این مشکلات به دلیل ناهماهنگی بین با شهرداری مهران بود و عدم هماهنگی مهران با استان‌های معین این مشکلات را به وجود آورد.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ادامه داد: برای حل این مشکل با استان خوزستان که اصفهان معین آن است، جلساتی برگزار شده و پارکینگ اتوبوس‌های اصفهانی مشخص شده است.

وی بیان کرد: استان اصفهان به لحاظ موقعیت جغرافیایی که در مسیر کریدور شرق به غرب و جنوب به شمال است و همچنین قطب‌های صنعتی که در این استان وجود دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و به لحاظ وزنی مقام اول در کشور را دارد.

* نصب سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگان در محور اصفهان - تهران و اصفهان - شیراز

امانی در مورد ثبت تخلفات رانندگان اتوبوس برون شهری نیز تصریح کرد: سامانه هوشمندی رفتار راننده را کنترل می‌کند و یک کیلومتر پیش از رسیدن به پاسگاه منتقل می‌شود و در صورتی که راننده دچار تخلف شده باشد، متوقف خواهد شد و در غیر این صورت راننده به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: این سامانه تاکنون بر روی 300 دستگاه اتوبوس اصفهان تهران و 200 دستگاه اتوبوس اصفهان شیراز نصب شده است و در این مسیرها رانندگان نیازی به ساعت زدن دیگر ندارند.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان عنوان کرد: حمل بار با اتوبوس به طور کلی ممنوع است اما اتوبوس‌ها مجاز به حمل مقدار مجازی از بار مسافران هستند که در صورت پر نشدن می‌توانند بار حمل کنند؛ ما اجازه ورود و برخورد قانونی نداریم و باید اماکن با این موضوع برخورد کند.


ارسال نظرات