گردهمایی سبک زندگی اسلامی دانشجویان بسیجی دانشگاه های تربت حیدریه برگزار شد

گردهمایی سبک زندگی اسلامی دانشجویان بسیجی دفتر بسیج دانشجویی تربت حیدریه در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۲۶۹۵
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علی زاهدی، دارنده رتبه نخست حفظ بیست جزء قرآن کریم در بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت، این شب ها در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به بیان سبک زندگی قرآنی و چگونگی بهره گیری از آیات این کتاب الهی در طول زندگی می پردازد. 
 
وی با اشاره به لزوم مطرح کردن سبک زندگی اسلامی در طول حیات دنیوی تصریح کرد: جامعه ما، جامعه ای قرآنی و اسلامی است و شاید آنچه که امروز در این خصوص گفته می شود تکراری باشد اما خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام(ص) می گوید: تذکر بده چرا که رسالت تو تذکر به امت است.
 
کارشناس قرآنی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با انتقاد از کمرنگ شدن سبک زندگی اسلامی در جوامع بشری به سبب تهاجم فرهنگی دشمنان اظهار کرد: مهمترین مساله امروز، اشاعه سبک زندگی قرآنی و حسینی است.
 
زاهدی با بیان این که بیش از پرداختن به واقعه عاشورا، باید سیره زندگی اهل بیت(ع) به خصوص حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) را مد نظر داشته باشیم، خاطر نشان کرد: امت اسلامی باید با تاکید بر زندگانی امام حسین(ع) در سال های حیاتشان، بنگرند چه اندازه توانسته اند در مسیر قرآنی و سیره اهل بیت(ع) گام بردارند.
 
وی یکی از ارزشمند ترین فرصت ها در راستای بهره گیری از فضایل حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) را محرم و صفر دانست و گفت: محرم را می توان با کسب معرفت از راه مطالعه کتاب و شرکت در جلسات مذهبی درک کرد.
 
کارشناس قرآنی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به پرسش و پاسخ در جلسات سخنرانی شب های دهه اول محرم بیان کرد: هر شب در جمع دانشجویان با طرح یک سوال از مباحث شب گذشته و با هدف تاکید بر پیاده کردن معارف قرآنی در زندگی، به برترین پاسخ هدیه ای از سوی اداره قرآن و عترت دانشگاه اهدا می شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها