حمیدرضا پورنوروز
امام جمعه شهرستان ایوان: عواملی در کاهش جمعیت تأثیر زیادی دارد، از جمله: فاصله سنی و مشکلات روحی روانی، توقعات بالا، بیماریهای واگیر، طلاق و خودکشی و نبود اشتغال و ... ؛ضعف اعتقاد به خدا مهمترین عامل کاهش جمعیت است.
کد خبر: ۸۷۶۲۶۷۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام و المسلمین لروند، امام جمعه شهرستان ایوان در برنامه هیأت یاوران ولایت شهرستان گفت: مسأله جمعیت امروز یکی از مهم ترین مسائلی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد؛ امروز در فضای مجازی خانواده ها را به چالش می کشند، منحرف می کنند و در گروهها کج فهمی هایی دیده می شود که باید مدیریت شود.

امام جمعه ایوان افزود: امروز ارزشهای انسانی جای خود را به مسائل تجربی ناکارآمد می دهد، باید این وضعیت اصلاح شود. باید در زمینه رشد جمعیت فرهنگ سازی و برنامه ریزی صورت گیرد.

سرمربی شجره طیبه صالحین ناحیه ایوان با اشاره به تاریخچه کنترل جمعیت در ایران از زمان طاغوت تا کنون تصریح کرد: اگر وضعیت به این روال ادامه یابد؛ در سی سال آینده با مشکل نیروی کار مواجه خواهیم بود. جمعیت کشور به شدت پیر خواهد شد و رابطه های فامیلی قطع و به تبع آن بیماری های روحی روانی بالا خواهد رفت و دیگر صله رحمی وجود نخواهد داشت؛ مشکلی که الآن گریبان گیر کشورآمریکاست.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ایوان تأکید کرد: در سیاست های کلی جمعیت که توسط امام خامنه ای ابلاغ شد، باید دو موضوع رفع موانع ازدواج، تحصیل و کاهش سن ازدواج و اختصاص تسهیلات برای مادران هنگام بارداری با جدیت مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه ایوان آمار طلاق و خودکشی را تکان دهنده و خطرناک توصیف کرد و گفت: متأسفانه در ایلام از هر پنج و نیم ازدواج یک مورد به طلاق می انجامد و این مسأله از سال 70 تا کنون 4 برابر شده است. در حال حاضر تعداد تولد از مرگ بیشتر است و اگر رشد جمعیت به همین منوال تداوم یابد، در سی سال آینده تعداد مرگ از تولد پیشی می گیرد .

حجت الاسلام لروند مسائلی از قبیل اعتیاد، بیماریهای واگیر، خودکشی و طلاق، نبود اشتغال، فاصله سنی، مشکلات روحی روانی، توقعات بالا و... را از مهمترین عوامل مؤثر در کاهش رشد جمعیت عنوان کرد و گفت: بطور کلی ضعف در اعتقاد به خدا از مهمترین عوامل کاهش جمعیت است.

امام جمعه ایوان خاطر نشان کرد: ما در مسیر کنترل جمعیت راه اشتباهی را پیموده ایم. با عملی شدن توطئه هایپشت توطئه صهیونیست ها، حمایت انگلیس و همراهی عربستان متأسفانه در سال 1365 رشد جمعیت در ایران نزولی شد و کماکان ادامه دارد.

سرمربی صالحین سپاه ناحیه ایوان از مربیان، سرگروهها و دست اندرکاران شجره طیبه صالحین خواست که با طرح درس رشد جمعیت و آگاهسازی و بصیرت افزائی در این زمینه فعالیت ویژه نمایند.

ارسال نظرات