کوشکی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها قبل و بعد از برجام به صراحت گفتند که قرار نیست تحریم های ایران لغو شود و به حرف های خودشان دقیقا عمل کردند.
کد خبر: ۸۷۶۲۶۲۳
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به اظهارات جان کری مبنی بر اینکه "ما حتی از تعهداتمان در برجام هم فراتر رفته ایم؛ما همه تحریم هایی را که با رفع شدنشان موافقت کرده بودیم برداشتیم" و با توجه به توجیح بدعهدی های آمریکا توسط دولتمردان یازدهم گفت: از ابتدای شروع مذاکرات هسته ای، دولت آمریکا گفته بود که نتیجه این مذاکره ها نباید به نفع ایران شود.

وی افزود: آمریکایی ها به صراحت گفته بودند که مذاکره برد- برد با ایران را قبول نداریم؛ آمریکایی ها از ابتدا می گفتند که ما توافقی را امضا می کنیم که توان هسته ای ایران را بگیریم و این ها متن سخنان خانم شرمن قبل از توافق ژنو است.

کوشکی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها قبل و بعد از برجام به صراحت گفتند که قرار نیست تحریم های ایران لغو شود و به حرف های خودشان دقیقا عمل کردند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: چیزی که در برجام نوشته شده، سند حقوقی نیست و ارزش حقوقی ندارد؛ در ابتدای متن برجام هم آمده است که برجام یک برنامه داوطلبانه است و در واقع آمریکایی ها در برجام تعهدی به کسی نداده اند.

وی با اشاره به وعده های دولتمردان در پسابرجام و عملی نشدن آن وعده ها اظهار داشت: آقایان فکر می کنند که الان زمان قاجار است و مردم ایران بیسواد هستند و فهم سیاسی و بین المللی ندارند.

کوشکی افزود: دولتمردان یازدهم با وعده های پوچی که می دهند و با توجیح بدعهدی های آمریکایی ها به شعور مردم توهین می کنند؛ آقای روحانی و تیمش فکر می کنند که می شود از برجام دفاع کرد و می شود باز هم مردم را فریب داد درحالی که متوجه نیستند در عصر ارتباطات هستیم و کودکان دبستانی هم قادر به خواندن و نوشتن زبان انگلیسی هستند؛ متوجه نیستند که چهار سال با وعده های توخالی نمی شود یک ملت را سرکار گذاشت؛ آقای روحانی و تیمش فکر کرده اند هنوز زمانی است که با یک قرارداد کشور را می فروختند؛ به نظر بنده کسانی که این گونه از برجام دفاع می کنند بیش از صد سال عقب هستند.

وی تاکید کرد: نمی شود با وعده های پوچ مانند اینکه برجام دیوارهای تحریم را فرو ریخته است مردم را فریب داد و جالب است که بعد از آن هم از مردم طلبگار هستند و آقای روحانی به مردم می گوید کفران نعمت نکنید و چرا مردم ناشکری می کنند.


ارسال نظرات