خبرگزاری بسیج: مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران در جمع پاسداران سپاه پاکدشت گفت: یکی از دلایل کرامات انسان معرفت اهل بیت است که اگر نباشد، آدمی ارزشی ندارد.
کد خبر: ۸۷۶۲۵۵۴
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام سید صالح یاسینی در جلسه تفسیر زیارت عاشورا بیان کرد: در این زیارت خواسته ای از خداوند داریم، خدایی که با معرفت اهل بیت به ما کرامت داد، از او می خواهیم که در 2دنیا ما را با امام حسین(ع) قرار دهد.

امام جمعه خاور شهر ادامه داد: انسان وقتی ارزش پیدا می کند که با اهل بیت آشنا شود، عدم آشنایی با ایشان موجب سلب کرامت می شود.

وی اضافه کرد: وقتی نام اهل بیت در زندگی نباشد؛ زندگی بی ارزش می شود، خاک به تنهایی ارزشی ندارد، اما وقتی تبدیل به تربت حسین شود؛ با ارزش می شود.

 

جهان بدون سیدالشهدا(ع) ، ظلمت است

مسئول ستاد احیای زکات استان تهران با اشاره به عبارت "إن الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه" ، ابراز کرد: حسین چراغ هدایت است، اگر چراغ هدایت از جهان برداشته شود، جهان را ظلمت فرا می گیرد. وی افزود: جهان بدون سیدالشهدا(ع) ، ظلمت است.

یاسینی با بیان اینکه هر طرف تاریک باشد، طرف دیگر نور است، تصریح کرد: هر چقدر از طرف تاریکی بیرون روی، روشنایی بیشتر می شود؛ هر چقدر بغض دشمن اهل بیت بیشتر شود، محبت به اهل بیت بیشتر می شود.

وی یکی از راه های شناخت اهل بیت را تقوا مطرح کرد و ادامه داد: پیروی از اهل بیت عین تشیع است.

مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران با بیان اینکه، محبت در دل برای شیعه بودن کافی نیست، تأکید کرد: باید متقی و مطیع بود، اولین ویژگی برای نزدیکی به اهل بیت، تقوا و پرهیزگاری است.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی لباس شیک و تمیز بپوشد، سعی می کند گرد و غباری روی آن نشیند و تمیز باشد، افزود: اگر مؤمن احساس کند که اگر گناه کند کسر شأنش می شود، گناه نمی کند.

یاسینی گفت: اول دفتر مؤمن، محبت علی(ع) و فرزندانش است، خدا ما را با نام حسین(ع) کرامت بخشید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کسی که بغض علی داشته باشد، کافر است، محبت علی و حسین به زبان نمی شود.

تهیه گزارش: محمد فرخی

 

ارسال نظرات