دفتر استانداردسازی در سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با هدف تدوین استانداردهای ملی و بین المللی و گسترش آگاه سازی با حضور مدیر کل استاندارد استان و رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۶۲۵۱۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان در این جلسه با اشاره به اهمیت رعایت استاندارد در واحدهای تولیدی استان، گفت: تولید کالای با کیفیت با رعایت استاندارد های لازم ، یکی از لازمه های تولید کالا در واحدهای تولیدی استان می باشد.

مهندس ناصر فغفوری با اشاره به ارتباط تنگاتنگ سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت با اداره استاندارد، افزود: در تلاشیم با با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود در سازمان و ارتباط با اداره استاندارد ، بتوانیم زمینه توسعه صنعتی ، معدنی و تجاری را با رعایت کلیه استانداردها فراهم نماییم.

وی اظهار داشت: رعایت مباحث استاندارد سازی در واحدهای تولیدی نه تنها هزینه بر نبوده بلکه باعث تولید کالا با ارزش افزوده بالاتر می شود.

فغفوری با اشاره به اینکه تولید کالا با کیفیت بالا و رعایت استانداردها در واحدهای تولیدی جزء اهداف سازمان می باشد تصریح کرد : رعایت بهداشت و اجرای استانداردها در واحدهای تولیدی در اولویت است ، چرا که عدم رعایت آنها زمینه مسائل و مشکلات عدیده ای را برای واحدها ایجاد می کند.

رئیس سازمان صنعت ،‌ معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از اولین دفاتر استاندارد سازی استان در این سازمان راه اندازی می گردد خاطر نشان ساخت:‌ امیدواریم با راه اندازی این دفتر بخشی از مسائل مربوط به استاندارد سازی در بخش صنعت، معدن و تجارت به صورت متمرکز پیگیری و مرتفع شده به طوری که آثار آن در سطح جامعه ملموس شود.

همچنین در این جلسه مدیر کل استاندارد استان با اشاره به اهداف تشکیل این دفاتر در سازمان ها و نهادهای مختلف گفت‌: با تشکیل این دفاتر آگاه سازی لازم در سازمان ها در خصوص استاندارد و مباحث نوین در این زمینه صورت گرفته و در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی از ظرفیت این دفاتر در توسعه، ترویج و آموزش فرهنگ استاندارد استفاده می شود.

کارگرزاده افزود: در این دفاتر از تجربه ، علوم و فنون استانداردهای بین المللی در جهت بومی سازی استفاده کرده و از ظرفیت های موجود در جهت انجام امور تحقیقاتی بهره می بریم.

ارسال نظرات