خبرهای داغ:
اعضاء بدن نوجوان ۱۷ ساله به سه بیمار نیازمند اهداء شد. با رضایت خانواده علی حبیب پور (خادم الحسین کوچک اصفهانی)، به چند بیمار حیاتی دوباره بخشیده شد
کد خبر: ۸۷۶۲۴۹۱
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ، علی حبیب پور نوجوان ۱۷ ساله اصفهانی که دچار مرگ مغزی شده بود، ابتدا در بیمارستان امین بستری شد و سپس همزمان با روز عاشورای حسینی با انتقال به بیمارستان الزهرا (س) مورد عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

این خادم الحسین نوجوان اصفهانی در حال بازگشت از مراسم روضه دانش آموزی احلی من العسل بود که متاسفانه در اثر سانحه دلخراش تصادف به رحمت الهی پیوست.
گفتنی است طی صحبت‌های انجام شده در خصوص پیوند اعضاء بدن این فرد به بیماران نیازمند با رضایت خانواده و بعد از انجام مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت و عمر دوباره‌ای به سه بیمار نیازمند پیوند عضو بخشیده شد.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان می گوید: کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان به دو بیمار نیازمند به پیوند کلیه که از نارسایی کلیه در رنج بودند، اهدا شد و با اهدای کبد وی نیز در همین مرکز به بیماری نیازمند کبد، حیاتی دوباره بخشیده شد.
گفتنی است اعضاء قابل اهداء شامل قلب و ریه‌ها، کبد و روده‌ها، لوزالمعده و کلیه‌هاست که علاوه بر این اعضا، برخی از بافت‌های بدن نیز قابل پیوند هستند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها