خبرهای داغ:
محمدی در نشست خبری گفت: 20 برنامه شاخص به مناسبت هفته تربیت بدنی از جمله پیاده روزی بزرگ بانوان و همایش استانی کوهنوردان در شهرستان شاهرود برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۶۲۴۷۷
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت هفته تربیت بدنی در سالن جلسات اداره ورزش و جوانان شاهرود با گرامیداشت ایام عزاداری سالار شهیدان و تشکر از انعکاس مطلوب اخبار این اداره توسط اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در هفته تربیت بدنی اظهار کرد: هفته تربیت بدنی از 26 مهرماه لغایت 2 آبان ماه می باشد و در این مدت برنامه های متنوعی توسط اداره ورزش و جوانان و هیئت ها و انجمن های ورزشی در سطح شهرستان شاهرود اجرا خواهد شد.

وی افزود: این برنامه ها همگانی،قهرمانی و دارای شور و نشاط اجتماعی هستند و برگزاری همایش پیاده روی مختص بانوان با توجه به آغاز هفته جهانی سلامت بانوان از جمله برنامه های مهم در این هفته خواهد بود.

محمدی با ارائه گزارشی از عملکرد شش ماه این اداره گفت: ما در مدت شش ماهه نخست میزبان مسابقات کشوری 8 رشته ورزشی در شهرستان بوده و در مهر ماه نیز یک رشته ورزشی را میزبان برگزاری کشوری آن بوده ایم.

وی خاطر نشان کرد: ما در رشته های تیمی در این شش ماه در سطح کشور دو مقام نخست در رشته های بدمینتون و کاراته و 5 رشته مقام دومی و 3 رشته مقام سوم کشوری را کسب نموده ایم و در رشته های انفرادی نیز عناوین کشوری بسیاری را کسب نموده ایم که در اینجا به علت کمبود وقت بیان نمی کنیم.

محمدی تصریح کرد: در راستای اوقات فراغت جوانان 193 برنامه در 19 مرکز شهرستان با هماهنگی و همکاری دستگاه های مختلف اجرا نموده ایم که از همه دستگاه های همکاری کنند تشکر می کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر شش نفر در رشته های مختلف عضو تیم ملی داریم که خانم آقایی در رشته جودو، خانم ها زمانلو،فیض منش و علی نژاد  در رشته بدمینتون و آقایان امینی و صائمی در رشته باستانی به عضویت تیم ملی جمهوری اسلامی درآمده اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود اضافه کرد: دکتر محمدی نیز یکی از افتخارات شهرستان است که توانست قله اورست را فتح کند.

وی با اشاره به صدور پروانه 11 باشگاه ورزشی در این شش ماهه گفت: 11 باشگاه خصوصی به باشگاه های شهرستان اضافه شده که در مجموع 40 باشگاه دارای پروانه بهره برداری داریم و 24 مکان نیز به بخش خصوصی واگذار نموده ایم که از این نظر رتبه اول در سطح استان را در مشارکت بخش خصوصی در ورزش داریم.

محمدی با بیان اینکه 2 دوره تئوری و 4 کلاس عملی برای افزایش دانش مربیان قدیم و آموزش مربیان جدید در سطح اداره انجام داده ایم افزود: در شش ماه نخست امسال موفق شدیم هزار نفر از ورزشکاران را بیمه ورزشی کنیم که خود رکوردی است که 10هزار و 30 نفر آقا و خانم ما بیمه شده ورزشی در سطح شهرستان تا به امروز داریم.

وی با اشاره به فعالیت های همگانی عنوان کرد: برگزاری پیاده روی خانوادگی،پرواز بادبادک ها،همایش پیاده روی سالمندان، جشنواره های مختلف ،طناب کشی،دوهمگانی،همایش امداد و نجات،یوگا در طبیعت و بازی های بومی محلی در مجموع 13 برنامه همگانی تاکنون انجام شده است.

محمدی با اشاره به انجام تعمیرات سالن های مختلف ورزشی بیان کرد: تعمیرات روشنایی و کف پوش سالن والیبال،بسکتبال استودیوم تختی، آب رسانی به زمین چمنی تختی، تعمیرات برق استخر سمیه و سالن های ورزشی روستاهای طرود،سطوه و سالن ورزشی شهرهای مجن و شهید چمران بسطام بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود با اشاره به عطرافشانی گلزار شهدای شاهرود در هفته تربیت بدنی افزود: سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه شاهرود و تجلیل از 25 نفر از خادمین ورزش شهرستان و اعضای دعوت شده به تیم ملی رشته های مختلف در نمازجمعه و برگزاری مسابقات دارت کارکنان دولت و برپایی زنگ ورزش در روز اول این هفته در دبیرستان دوره اول شهید وکیلیان و دوره دوم محمدخانی و برگزاری مسابقه طناب کشی در این مدارس از برنامه های هفته تربیت بدنی در شهرستان است.

وی ادامه داد: کلیه امکانات ورزشی در مدت هفته تربیت بدنی بصورت نیم بهاء برای علاقمندان است و در روز 26 مهرماه نیز رایگان است و برگزاری جشنواره کودک،پیاده روی بانوان و دوچرخه سواری از دیگر برنامه های در این هفته می باشد.

محمدی با اشاره به برگزاری همایش کوهنوردی استانی در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: این همایش با حضور عظیم قیچی ساز فاتح 14 بار قله اورست و خانم کاظمی تاریخ سازترین فرد کوهنورد کشور و مسئولین فدراسیون کوهنوردی برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات کشتی استانی در بسطام ادامه داد: مسابقات دوچرخه سواری کوهستان روز جمعه 30 مهرماه از ساعت 9 در پیست دوچرخه سواری آبشار برگزار می شود و شرکت برای عموم آزاد است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود با اشاره به تعیین تکلیف سالن باستانی شاهرود اظهار کرد: این سالن با پیمانکار جدید ان شالله تا دهه فجر احداث و افتتاح خواهد شد و مهمانسرای ورزشکاران و سالن شهید اکبری نیز با مشارکت بخش خصوص اداره خواهد شد.

وی با اشاره به درخواست برگزاری مسابقات بین المللی در شاهرود بیان کرد: درخواست برگزاری مسابقات بین المللی بدمینتون دختران را به فدراسیون داده ایم که اگر این مسابقات به ایران واگذار شد در شهرستان شاهرود میزبان این مسابقات باشیم.

محمدی با اشاره به حضور تیم والیبال شهرستان در زیرگروه باشگاه های کشور افزود: تیم فوتسال پیمان در لیگ دسته دوم کشور و تیم فوتسال شرکت سیمان دسته سوم فوتسال کشور حضور دارند و در لیگ برتر بدمینتون نیز حضور داریم که به دنبال اسپانسر خوب برای این تیم برای حضور قدرتمند در این مسابقات هستیم.

وی با بیان اینکه از نظر سرای ورزش در استان چهارم هستیم گفت: شاهرود بعد از گرمسار،دامغان و سمنان رتبه چهارم را در استان از نظر سرانه دارد که البته با توجه به جمعیت شهرستانی می باشد و با توجه به محاسبه مترمربع به جمعیت سنجیده می شود و ما در رده چهارم هستیم در صورتی که در شهرستان ما 55 مکان ورزشی داریم به نسبت جمعیت ولی دامغان 35 مکان ورزشی دارد به نسبت جمعیت که باید تلاش بیشتری کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود با اشاره به استودیوم 15 هزار نفری و سالن سه هزار نفری در شهرستان گفت: متاسفانه در سال 95 ردیف بودجه ای به این دو ورزشگاه اختصاص نیافت و فقط 250 میلیون تومان برای ساخت سالن باستانی تخصیص یافته است و دلیل این امر نیز این بود که دولت به پروژه های بالای 50 درصد پیشرفت بودجه اختصاص می داد تا زودتر تمام شوند و این پروژه ها پیشرفت های زیر 50 درصد دارند.

وی با اشاره به رایزنی های انجام شده در سطح شهرستان و استان برای جذب اعتبار برای این دو ورزشگاه افزود: با تلاش های انجام شده با وزارت ورزش و جوانان 4 میلیارد تومان برای ورزشگاه 15 هزار نفری و 1 میلیارد برای ورزشگاه 3 هزار نفری ردیف بودجه از منابع ملی پیش بینی شده که البته باید این ردیف ها طبق توافقنامه امضا شود و بعد ان شالله اختصاص می یابند.

محمدی با اشاره به استخر بسطام نیز بیان کرد: رایزنی ها در خصوص تامین اعتبار برای استخر بسطام نیز صورت گرفته در حال پیگیری و تصویب آن توسط مسئولین بسطام هستیم.

وی با اشاره به بیشترین بیمه ورزشکاران در سطح استان عنوان کرد: سالانه 13 تا 15 هزار نفر بیمه ورزش در شهرستان شاهرود می شوند که این نشان از تحرک و ایجاد شور و نشاط در سطح شهرستان است که با توجه به سالن های ورزشی و باشگاه های خصوصی در سطح شهرستان و فعالیت این عزیزان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود با اشاره به سرانه 80 سانتی متری شهرستان شاهرود در امر ورزش گفت: در برنامه پنجم توسعه مقرر بود فضای ورزشی یک متر مربع باشد که ما از برنامه عقب هستیم که البته استان نیز میانگین اجرایی در حد شهرستان و 80صدم متر است.

وی با بیان اینکه 40 هیئت ورزشی در شهرستان فعال هستند بیان کرد: ما این حجم هیئت و عقاید و دیدگاه های مختلف ما باید مراقب سیاست زدگی و دخالت سیاست در ورزش و اعمال نظرات شخصی باشیم و هرچه ورزش از سیاست زدگی دور باشد کار بهتر انجام می شود و تاکید دولت بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای برنامه هاست.

محمدی ادامه داد: ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا بتوانیم به امکانات شهرستان در زمینه ورزش اضافه کنیم و به کمک شما اصحاب رسانه نیازمند هستیم تا با روشنگری و دفاع از حقوق شهروندان ما را در این امر یاری کنید.

در پایان این نشست به مناسبت روز جهانی عصای سفید با اهدا لوح تقدیر از رَجَنی یکی از کارمندان اداره ورزش و جوانان شاهرود که نابیناست تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها