خبرهای داغ:
محمودی با اشاره به حدیث یکی از معصومین که می فرمایند: بزرگترین بدبختی شیفتگی به دنیاست، ادامه داد: زن ها بیشتر می توانند موضوع شیفتگی به دنیا را کنترل کنند و وظیفه آن هاست که در این زمینه تلاش کنند.
کد خبر: ۸۷۶۲۴۱۹
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ استاد حوزه علمیه در بین بانوان زینبی شهرستان برخوار در همایش رهروان زینبی در آستان مطهر امامزاده ابراهیم (ع) گفت: تفکری که از روز عاشورا در ذهن مردم وجود داشت این بود که به قصد قربت به خدا، خون امام حسین علیه السلام را بریزند برای اینکه به بهشت بروند، همان تفکری که امروز هم در اذهان مردم شکل گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی افزود: امروز تفکرات اشتباهی در حال شکل گرفتن است که در آن یک انسان ظالم به مقام و جایگاه می نشیند اما یک انسان مظلوم در اوج مظلومیت به سر می برد همان فراز «این معز الاولیا و مذل الاعداء» در دعای ندبه؛ کجاست آن کسی که دوستان خدا را عزیز بدارد و دشمنان خدا را ذلیل.

وی در تشریح این گفته خود، عنوان کرد: یعنی قبل از ظهور امام زمان (عج)، دشمنان خدا عزیز و دوستان خدا ذلیل می شوند و با تفکر غلط این اتفاق می افتد که کسی که کلاهبرداری می کند زرنگ است اما فردی که صادقانه عمل می کند بی عرضه، زنی که خود را از نامحرم می پوشاند امل است و زن بی حجاب؛ روشنفکر، زنی که همانند سیره حضرت زهرا (س) به امور داخل منزل می پردازد متهجر و زنی که از صبح تا شب در بیرون از منزل به سر می برد؛ اجتماعی است.

محمودی تاکید کرد: باید ببینیم تفکر دقیق اسلام برای زنان چیست، باید تفکراتمان را اصلاح کنیم؛ چراکه اگر جلوی این تفکر به اصلاح امروزی را نگیریم، آنقدر فاصله بین این دو تفکر اسلامی و امروزی به وجود می آید که کم کم جلوی امام زمان هم می ایستیم و می گوییم قرآن هم باید بروز تفسیر شود.

این خطیب توانا با اشاره به حدیث یکی از معصومین که می فرمایند: بزرگترین بدبختی شیفتگی به دنیاست، ادامه داد: زن ها بیشتر می توانند موضوع شیفتگی به دنیا را کنترل کنند در این زمانی که افرادی هستند که آنقدر ولع دنیا را دارند که حتی حاضر نیستند حقوق الهی را از مال خود پرداخت کنند چون این عمل را کسر مال می پندارند.

این کارشناس دینی افزود: امام حسین علیه السلام بزرگترین مصیبت را جهل نامیده اند و امروز هم مردم نمی دانند حق چیست، ولی کیست، ولایت چیست، در حالی که اگر می خواهید یک عزادار واقعی و پیرو واقعی حضرت زینب (س) باشید، باید تلاش کنید تا جهل را نابود کنید؛ همانطور که در کوفه حضرت زینب پس از واقعه عاشورا آنقدر سخنرانی کردند که کوفیان زجه زدند و گفتند ما اشتباه کردیم.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: وای بر فرزندان آخرالزمان از دست پدر و مادرانشان؛ پرسیدند از پدران و مادران مشرکشان؟ پیامبر (ص) پاسخ دادند: نه از پدر و مادران مؤمنشان که همه چیز به فرزندان خود می آموزند جز دین، حال سوال این است که چرا مساله دین داخل خانواده مطرح نمی شود؟ چرا کارشناس دینی در منازل خود نمی آورید؟

محمودی یادآور شد: جهل از خانواده ها شروع شده است و وظیفه شماست که جهل را از خانواده هایتان ریشه کن کنید؛ چراکه اگر این جهل ادامه دار شود همین خانواده ها جلوی امام زمان می ایستند و عاشورا تکرار می شود.

این کارشناس ادامه داد: برخی سوال دارند که حضرت ظهور می کنند برای انتقام و کشت و کشتار؟ و پاسخ؛ نه است؛ چون حضرت زمانی که ظهور می کنند به مدت دو ماه در مکه می مانند و با مردم صحبت می کنند و از مردم می خواهند که با ایشان بیعت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید بیدار شوند و ریشه تفکر غلط را نابود کنند؛ وگرنه روش ظالم پرورانه ادامه پیدا می کند، چون تفکر غلط است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها