اولین جلسه کمیته کیفیت بخشی به مدارس و مراکز غیردولتی استان با حضور نمایندگان معاونت ها و ادارات آموزش و پرورش استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۲۳۵۶
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: رئیس اداره ی مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان در ابتدای این جلسه ، هدف اصلی تشکیل این کمیته را بهره گیری از خرد جمعی برای توسعه کیفی مدارس و مراکز غیردولتی دانست و گفت: کیفیت بخشی آموزشی یکی از اصلی ترین برنامه های آموزش و پرورش استان زنجان است، با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای مدارس غیردولتی ، تلاش می شود تا با ارتقای کیفیت آموزشی این مدارس ، زمنیه لازم برای رشد تعداد دانش آموزان این مدارس فراهم گردد.

علی بیات تشکیل تیم های ثابت ارزیاب مدارس و مراکز غیردولتی ، استفاده از سامانه جامع نظارت و برگزاری کارگاه های آموزشی را از جمله راهکارهای افزایش کیفیت در این گونه مدارس برشمرد و بر همکاری کلیه واحدهای اداری با اداره مدارس غیردولتی تایکد کرد.

وی از وجود نیروهای آزاد فعال و ساعی شاغل در مدارس غیردولتی به عنوان یک فرصت یاد کرده اظهار داشت : اغلب نیروهای آزاد شاغل در مدارس غیردولتی از توانایی خوب علمی ، فنی و آموزشی برخوردار هستند و تلاش می شود تا با برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی زمینه مناسبی برای تبادل نظر و به روز رسانی اطلاعات با استفاده از آخرین یافته های حوزه علوم تربیتی فراهم شود.

همچنین آقاجانلو، رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه استان نیز با اشاره به ضرورت اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه در مدارس غیردولتی گفت: اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه زمینه ساز افزایش کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی خواهد بود که امید می رود با همکاری مدیران و موسسان این مدارس شاهد اجرای مطلوب این طرح باشیم.

گفتنی است، در پایان این جلسه مقرر شد به منظور ایجاد فضای رقابتی علمی و آموزشی ، جشنواره الگوهای فعال تدریس ویژه نیروهای آزاد مدارس غیردولتی برگزار شود .

این جشنواره در سه دوره تحصیلی و در سه مرحله آموزشگاهی ، شهرستانی و استانی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات